Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

5 korzyści z uruchomienia call tracking, które natychmiast dadzą więcej leadów

Uruchamiasz usługę call tracking. Na swojej witrynie instalujesz specjalny skrypt i dobrze eksponujesz nowy numer telefoniczny. Dodatkowe numery z usługi podajesz wszędzie tam, gdzie pozyskujesz nowe kontakty: na Facebooku, Instagramie, OLX, Allegro, ulotkach lub nawet na plakatach na mieście. Co dalej?

Odbierający telefon pracownicy (np. recepcjoniści w hotelu, klinice lub sprzedawcy pracujący w biurze lub nawet w terenie z komórkami) nie zauważą żadnej różnicy, chyba że poprosisz ich o korzystanie z dodatkowych usług Lead360 (np. komentowania rozmów i tagowania ich). Wtedy po prostu po odebraniu zobaczą na ekranie komputera specjalne okienko z formularzem.

Klienci też nie zorientują się, że usługa działa. Po zadzwonieniu na monitorowany numer od razu połączą się z pracownikiem.

Różnicę zauważysz ty – osoba, której zależy na zwiększeniu liczby pozyskiwanych kontaktów handlowych (leadów). Bo szybko będzie ich więcej. Oto dlaczego:

Lepiej wyeksponujesz numer telefonu na witrynie internetowej

Większy, lepiej wyeksponowany numer telefonu to więcej pozyskanych kontaktów. Pamiętaj – generowanie leadów to nie jest gra sumy zerowej. Aktywujesz osoby, które mają szybkie pytania “na już” i nie mają ochoty pisać. Nie wierzysz?

  • 50% leadów B2B to leady telefoniczne
  • 60% osób poszukujących biznesu lokalnego woli zadzwonić
  • 37% osób uważa, że telefon kontaktowy to najważniejszy element witryny.

Dlaczego lepiej wyeksponujesz numer telefonu? Bo możesz. Połączenia na niego nie będą już trafiały do czarnej dziury, tylko będą widoczne w Google Analytics i webowym panelu Lead360.

Uruchomisz nowe kampanie konwertujące na telefon

“Nie czekaj, zadzwoń już teraz żeby natychmiast uzyskać zniżkę” na stronie reklamowej brzmi znacznie lepiej niż “Napisz do nas, żeby dostać informacje o zniżce”. Jeżeli możesz monitorować źródła połączeń telefonicznych to możesz też prowadzić osobne kampanie reklamowe, których celem jest nawiązanie połączenia. Po prostu:

Współczynnik konwersji może być nawet kilkukrotnie wyższy dla telefonu…

  • …dla wybranych słów kluczowych kampanii płatnego wyszukiwania Google Ads;
  • …dla konkretnych źródeł (mailing / numer telefonu podany bezpośrednio w wiadomości obok przycisku kierującego do formularza);
  • …dla wybranych produktów i ofert (zwykle o wyższej wartości);
  • …po przekliku na stronę reklamową (landing page) kampanii SMS;
  • …wszędzie, dla działań reklamowych kierowanych do użytkowników mobilnych.

…co zobaczysz właściwie od razu po uruchomieniu usługi w Google Analytics. Ile więcej leadów zyskasz, jeżeli od razu uruchomisz nowe, lepiej targetowane kampanie?

Uruchomisz reklamy graficzne z numerem telefonu

Tylko określony odsetek osób kliknie w reklamę graficzną. Potem określony odsetek osób wykona na stronie reklamowej (landing page) jakąś akcję. Pomóżmy sobie i pozwólmy na akcję już na poziomie wyświetlenia reklamy. Podaj na niej numer telefonu. 

Lepiej wyeksponujesz numer telefonu w sieci i poza nią

Kto chętniej do nas dzwoni – użytkownicy OLX czy Allegro? Czy warto drukować ulotki? Gdzie najlepiej je rozdawać?

Kiedy coś robisz, to chcesz widzieć efekty. Monitorowany numer bez oporów umieścisz w mapach Google (i w każdych innych), na profilu firmy w serwisie zewnętrznym, na stronach aukcji i ofert w niezależnych serwisach. W wiadomości SMS lub e-mail wysyłanej do klientów.

Podejmiesz szereg działań, które nie były wcześniej prowadzone (i poprawisz dotychczasowe) i zyskasz więcej kontaktów handlowych.

Zlikwidujesz szarą strefę

Informacja ważna dla specjalistów ds. marketingu: od momentu włączenia Lead360 z łatwością udowodnisz, że wygenerowane leady to efekt Twojej ciężkiej pracy. Usługa pozwala monitorować każde połączenie na firmowy telefon i zredukować lub całkowicie wyeliminować tzw. “konwersje offline”.

Konwersje offline to wszystkie te działania klientów, które wymykają się systemom analitycznym online. Jeżeli potencjalny klient zobaczy Twoją reklamę online, ale ostatecznie zdecyduje się zadzwonić do BOK i zamówić produkt w trakcie rozmowy – to następuje tzw. konwersja offline. Bez dodatkowych danych o tym zdarzeniu, system reklamowy Google odnotuje koszt (kliknięcie w reklamę), ale efektu już nie. To problem z punktu widzenia racjonalizacji budżetu i szacowania skuteczności stron internetowych.

Konwersje offline to także problem z punktu widzenia automatyki tych systemów reklamowych (machine learning / artificial intelligence). Bez jakiejś formy importu danych o konwersjach offline, optymalizują one swoje działania w oparciu o niekompletne dane. Lead360 rozwiązuje ten problem eksportując dane do Google Analytics na bieżąco.

Co dalej?

Kiedy włączasz Lead360, dane zaczynają spływać od razu, pozwalając Tobie właściwie natychmiast podjąć skuteczne działania. To jednak dopiero początek drogi. Korzystając z call tracking w dłuższym okresie, zgromadzisz wiedzę kluczową do dalszej optymalizacji. Co uzyskasz w dłuższym terminie?

  • Zwiększ skuteczność wszystkich innych działań: jak telefon wspomaga inne metody konwersji? Czy wpływa na wyższy poziom skuteczności formularza kontaktowego i poczty elektronicznej? Czy podany na ekranie koszyka zakupowego wpłynie na redukcję jego porzuceń? To wszystko sprawdzisz dzięki call tracking.
  • Popraw budżet w oparciu o twarde dane: równie istotne co prowadzenie skutecznych działań jest nie wydawanie pieniędzy na to, co efektów nie daje. Jeżeli masz pełną wiedzę o tym, jak pozyskujesz kontakty handlowe – to masz solidne podstawy do gruntownej optymalizacji całego budżetu reklamowego.

Oto 5 korzyści z uruchomienia usługi call tracking Lead360, które praktycznie natychmiast dadzą Tobie więcej leadów – bo tę webową usługę można skonfigurować i uruchomić w jeden dzień.

Źródła danych: https://smallbiztrends.com/2019/05/customer-contact-statistics.html, Bright Local