Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

7 liczb potwierdzających skuteczność telefonu w sprzedaży

Smartfony miały rozmowy telefoniczne zepchnąć na margines, a stało się odwrotnie. Prywatnie faktycznie rozmawiamy mniej (zastępując słowa emotkami). Jeżeli natomiast mamy wydawać pieniądze – dzwonimy.

Oto 7 statystyk, które to potwierdzą i pokażą, że każda firma powinna poważnie myśleć o udostępnianiu telefonu klientom i skutecznym odbieraniu.

50% leadów telefonicznych może zostać Twoimi klientami

Telefon to narzędzie komunikacji najchętniej wykorzystywane przez klientów na końcu ich drogi zakupowej. Nawiązanie połączenia telefonicznego jest świadectwem intencji zakupu produktów i usług. Rozmowa ma na celu wyjaśnienie ostatecznych wątpliwości, dotyczących m. in. transportu, płatności czy warunków montażu.

(Źródło: dane własne)

19% klientów chce dzwonić do firmy już na etapie rozeznania…

Telefon może i będzie też stanowić istotne wsparcie sprzedaży na wcześniejszych etapach. Wszystko jest uzależnione od specyfiki branży, w której działa Twoja firma i rodzaju produktów jakie oferuje.

Te o wysokiej wartości (np. zaawansowane elektronarzędzia, materiały budowlane, sprzęt wyposażenia domu, AGD etc.) mogą odnotować istotne wzrosty sprzedaży jeżeli umożliwisz kontakt telefoniczny już wcześniej (np. od razu na karcie produktu w sklepie, a nie tylko na ekranie koszyka podczas składania zamówienia).

(Źródło: Hubspot.com)

…a 49% jeżeli reprezentuje firmy

Te różnice branżowe widać doskonale w danych charakteryzujących zachowanie nabywców biznesowych, którzy są zorganizowani, metodyczni i zaangażowani w cały proces. Każdy z etapów może zostać ponowiony, ostateczna decyzja jest rozłożona na kilka osób lub zespołów. Telefon jest kluczowym kanałem kontaktu właściwie na każdym etapie podróży firmy przez lejek zakupowy.

(Źródło: Rain Group)

44% klientów biznesowych opuści WWW bez telefonu

Jak ważny jest telefon? Oto prosta liczba, która naprawdę to obrazuje. Brak możliwości szybkiego kontaktu nie wróży najlepiej na przyszłość, np. w razie awarii i konieczności uzyskania szybkiego wsparcia. Telefon uwiarygadnia. Do tego stopnia, że bez należytej jego ekspozycji z miejsca tracimy połowę potencjalnych klientów biznesowych.

(Źródło: Komarketing.com / Web Usability Report )

4% użytkowników mobilnych nigdy dzwoniło do firmy

Ze smartfona łatwiej jest dzwonić, niż pisać wiadomości przez formularze kontaktowe. Badania prowadzone dla Google (w ramach projektu Thinkwithgoogle) pokazały, że jedynie bardzo niewielki odsetek internautów nie kontaktował się z firmami telefonicznie po skorzystaniu z wyszukiwarki.

(Źródło: Thinkwithgoogle.com)

Dla 37% internautów najważniejszy telefon

Po fizycznym adresie biznesu lokalnego i informacji o produktach i usługach, telefon to najważniejszy element na stronie (dla użytkowników mobilnych). To kolejny dowód na to, że nie chodzi o posiadanie telefonu na stronie “gdzieś tam”, ale musi być on należycie wyeksponowany.

(Źródło: Bright Local)

78% klientów zadzwoni lub odwiedzi firmę

Przytłaczająca większość odwiedzających stronę mobilną biznesu lokalnego użytkowników zadzwoni, ale też może też firmę odwiedzić (restaurację, placówkę medyczną, warsztat etc.).

Taki rodzaj konwersji jest określany jako “konwersja offline” – do niej też zalicza się telefon, który nie jest objęty monitoringiem call tracking. Zależnie od źródła danych,78-88% wyszukiwań mobilnych dla biznesów lokalnych kończy się konwersją tego typu. Pokazuje to dwie rzeczy: klienci chcą do nas dzwonić i bez wsparcia odpowiedniej technologii nie mamy istotnych danych o naszych działaniach marketingowych, które pozwoliłyby nam pozyskać więcej klientów.

(Źródło: Sweor.com / Socialmediatoday.com / Business2community.com)

Jakie są wnioski?

Udostępniajmy telefony na firmowej witrynie. Bądźmy gotowi do odbierania i róbmy to dobrze. Nie musimy odbierać dużo i werbować dużych zasobów ludzkich. Wystarczy wiedzieć czym jest telefon dla NASZYCH klientów i jak może im pomóc dokonać zakupu, a nam zarobić.

W ten sposób call tracking pomoże nam zmienić firmowy numer z kuli u nogi w maszynkę do zarabiania pieniędzy.

Źródła:

https://www.sweor.com/firstimpressions
https://www.business2community.com/digital-marketing/5-statistics-will-change-mind-ppc-call-tracking-01040933
https://www.brightlocal.com/research/61-of-mobile-users-more-likely-to-contact-a-local-business-with-a-mobile-site/
https://www.thinkwithgoogle.com/_qs/documents/690/click-to-call_research-studies.pdf
https://www.datera.pl/blog/23-liczby-dowodzace-ze-telefon-jest-potrzebny-i-skuteczny-kazdej-firmie/
https://blog.hubspot.com/service/customer-service-stats
https://komarketing.com/files/b2b-web-usability-report-2015.pdf
https://blog.thebrevetgroup.com/21-mind-blowing-sales-stats