Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

7 najczęstszych pytań od naszych Klientów

Rok na rynku, targi, prezentacje, pytania, odpowiedzi. Uznaliśmy, że to dobry czas na podsumowanie najczęściej zadawanych pytań na temat Lead360 i udzielenie na nie możliwie jak najprostszych odpowiedzi:

1. Po co mi call tracking, jeżeli nie mam kampanii reklamowych na numer telefonu?

Po pierwsze – po włączeniu call tracking możesz je spokojnie uruchomić. Bez call tracking nie miałoby to głębszego ekonomicznego uzasadnienia i bylibyśmy pozbawieni kontroli efektów. Po drugie – nawet jeżeli nie planujesz takich kampanii, to na swojej stronie WWW (gdzie zapewne pozwalasz klientom kontaktować się na różne sposoby) udostępniasz telefon. Jeżeli nie jest on objęty monitoringiem tak jak np. formularz czy chociażby produkty w twoim sklepie – masz zaburzony obraz kosztów pozyskiwania klientów. To wymierne straty. Do tego dochodzą utracone korzyści – ilu klientów tracisz na braku odpowiedniej ekspozycji telefonu?

2. Jakie konkretnie informacje zbiera wasza usługa?

Bez względu na to, gdzie dostępny jest numer (na witrynie WWW firmy czy plakacie na mieście), usługa rejestruje wszystkie podstawowe parametry rozmowy: numery przychodzący, czas oczekiwania na podjęcie przez pracownika i czas rozmowy. Jeżeli użytkownik dzwoni na numer wyświetlany na stronie WWW należącej do firmy, to usługa rejestruje też źródło i medium wizyty (SEO, reklama etc.), a także metodę wyświetlenia (na komputerze, na tablecie). Pozostałe dane – demograficzne i technologiczne – są widoczne dzięki integracji z Google Analytics.

3. W jaki sposób usługa łączy źródło / medium z faktem wykonania połączenia?

Identyfikacja oparta jest o dwa mechanizmy:

  • Dynamiczną rotację numerów telefonicznych wyświetlanych na Twojej WWW;
  • System statycznych numerów telefonicznych przypisanych do konkretnych miejsc i kampanii.

Dynamiczną rotacją numerów telefonicznych na Twojej witrynie zajmuje się specjalny skrypt, który trzeba wkleić na każdej stronie, gdzie są dostępne numery telefoniczne, które mają być podmieniane (tzn. wpisane w formie tekstowej). Można to zrobić z poziomu CMS Twojej strony i zajmuje najwyżej dwie minuty.

4. Mam w firmie telefonię stacjonarną, mam swoje numery, co z nimi?

Działanie Lead360 na Twojej witrynie opiera się o dynamiczną rotację numerów telefonicznych. Tzn. usługa do poprawnego działania wymaga pewnej puli (nawet kilkudziesięciu zależnie od liczby odwiedzających www) numerów. Jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym i jeżeli chcesz – numery tworzące tę pulę mogą zawierać m. in. te wykorzystywane wcześniej. Mogą być także nowe, z dowolnej strefy numeracyjnej w kraju. Mogą zawierać określone sekwencje cyfr lub być po prostu efektowne (tzn. VIP lub złote). Nie komplikuje to wdrożenia, nie wydłuża procesu, nie wiąże się z dodatkowymi umowami lojalnościowymi, ani nie podnosi istotnie ceny rozwiązania.

5. W firmie korzystamy tylko z komórek, czy nadal mogę używać Lead360?

Tak. Na Twojej firmowej witrynie i na innych reklamach powinny być umieszczone numery stacjonarne Lead360. Natomiast nie ma problemu, aby ostatecznie dzwoniący byli kierowani na numery komórkowe Twoje lub Twoich pracowników. 

6. Czy mam uruchomić najpierw telefonię stacjonarną w firmie zanim uruchomię Lead360?

Nie ma takiej potrzeby. Lead360 to kompletna usługa telekomunikacyjno-analityczna. Otrzymujesz nie tylko dostęp do call tracking, ale też kont VoIP, z których Twoi pracownicy mogą korzystać na telefonach biurkowych jak i aplikacjach. Mogą z nich także normalnie dzwonić. Jesteśmy operatorem telefonii VoIP. Nasze pozostałe marki to Datera i FCN (jeden z czołowych operatorów telefonii VoIP dla mikrofirm i użytkowników domowych w Polsce) i mamy tak atrakcyjne stawki, że Lead360 może z powodzeniem być Twoim operatorem telefonii stacjonarnej w biurze.

7. Co jeżeli ktoś zapisze numer z karuzeli (puli) numerów i będzie do mnie potem tak dzwonić?

Jeżeli klient zapisze numer z karuzeli na swoim telefonie (żeby potem dzwonić do Twojej firmy) to przy każdym połączeniu będzie identyfikowany zgodnie z tym, jak odnalazł ten numer. Czyli system wskaże jego źródło połączenia na np. Google Ads lub SEO – przy każdym połączeniu. Takie sytuacje jednak praktycznie się nie zdarzają, a Lead360 nie bywa wykorzystywany do obsługi Biura Obsługi Klienta – tylko podkręcania sprzedaży, najczęściej realizowanej w jednym kroku.