Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 29 Artboard 30 Artboard 28 Artboard 23 Artboard 26 Artboard 24 Artboard 32 Artboard 27 Artboard 31
Lead360

7 wyzwań placówki medycznej, które wspiera Lead360

Lekarza szukamy w potrzebie oraz blisko miejsca zamieszkania. Pierwszym sposobem kontaktu nowego pacjenta z kliniką jest telefon. Jak zatem skutecznie go wykorzystać?

Z jakimi wyzwaniami mierzy się placówka medyczna i jak Lead360 na nie odpowiada? To oczywiście zależy od placówki medycznej. Inne wyzwania będą stały przed dużą siecią a inne przed lokalną, specjalistyczną kliniką pod Warszawą.

Pacjentów wiele łączy – bez względu na to, gdzie ostatecznie umówią wizytę i gdzie powrócą na kolejne. Telefon to podstawowy sposób kontaktu. Systemy on-line i aplikacje mobilne przyjdą potem, jak klient się już zadomowi . Dlatego wszystkie placówki medyczne muszą mierzyć się z pewnymi wyzwaniami, których nie ma w innych branżach.

Najpierw podstawa. Lead360 to usługa analityczna, która pozwoli śledzić konwersje telefoniczne (rozumiane jako telefony od pacjentów, chcących umówić wizytę). W czytelnym panelu informacyjnym WWW dowiemy się, czy pacjenci trafili do nas przez Google (SEO), Google Ads, Facebooka, ulotkę lub po prostu numer na ścianie placówki. Na stronie WWW zostanie zainstalowany specjalny skrypt do automatycznej podmiany numerów na stronie, a kanałom statycznym (offline) zostaną przypisane dedykowane numery telefoniczne. Po analizie danych, usługa przekieruje niepostrzeżenie rozmówcę do osoby, która umówi wizytę.

Lead360 posiada wiele możliwości agregowania i przetwarzania danych. Oto w jaki sposób odpowiada na najpowszechniejsze w branży medycznej problemy.

1. Lekarza szukamy lokalnie

Wyzwanie: Miejsce świadczenia usług to punkt wyjścia poszukiwania usług medycznych. Profile Google Moja Firma czy Apple Maps Connect powinny być dla placówki medycznej tak samo ważne jak witryna internetowa. Musimy mieć świadomość, że wielu użytkowników znajdzie nas przez aplikację mapy na swoim smartfonie i wykona połączenie wywołując numer bezpośrednio z jej poziomu.

Rozwiązanie: w usłudze Lead360 tym aplikacjom można przypisać indywidualne numery oraz kampanie, tak aby wiedzieć dokładnie jak wiele osób dzwoni dzięki wyszukiwaniu na mapach. Łatwo przekonamy się, czy warto włożyć więcej wysiłku w efektowny profil ze zdjęciami placówki, komplet informacji o parkingach i godzinach pracy czy też odpowiedzi na komentarze z ocenami.

2. Nie musimy wchodzić na stronę kliniki, aby umówić wizytę

Wyzwanie: rozszerzenie wyników wyszukiwania w Google i integracja z mapami powoduje, że poszukujący placówki użytkownik dostaje numer telefonu bez wchodzenia na witrynę. Wyzwaniem nie jest jego widoczność – w końcu chodzi nam o jak największe ułatwienie pacjentowi kontaktu z nami. Wyzwaniem jest mierzenie konwersji w tym miejscu

Rozwiązanie: jeżeli w profilu firmowym wykorzystywanym do zarządzania danymi widocznymi na mapach umieścimy numer Lead360 przypisany do kampanii – nie przegapimy także tych połączeń.

3. Potrzebujemy strony WWW, SEO i dobrych treści

Wyzwanie: Placówki medyczne są prawnie ograniczone w zakresie możliwych do prowadzenia działań marketingowych. Mogą informować, nie reklamować (przynajmniej w odniesieniu do samych usług medycznych). W tym kontekście kluczowe znaczenie zyskują dobrej jakości, obiektywne treści na witrynie placówki, które mogą pomóc zyskać ruch organiczny z przeglądarki (SEO).

Rozwiązanie: integracja z Google Ads pozwoli dokonać analizy słów kluczowych, które konwertują najlepiej. Skrypt Lead360 umieszczony na witrynie internetowej pozwoli rozróżnić, czy kontakt z recepcją nastąpił dzięki kampanii Google Ads, SEO czy wejściom bezpośrednim. Zyskamy także wiedzę, czy użytkownicy decydowali się umówić wizytę dzięki stronom np. na blogu z poradami czy też na profilach lekarzy pracujących w placówce.

4. …na urządzeniu mobilnym

Wyzwanie: kluczowe znaczenie dla placówki medycznej ma mobilne dostosowanie witryny. Czy jest ono optymalne? Czy użytkownikom przeglądającym stronę na smartfonie staje coś na przeszkodzie w drodze do umówienia wizyty?

Rozwiązanie: Lead360 daje wgląd w to, czy użytkownik odwiedzający witrynę placówki zrobił to na komputerze, czy urządzeniu mobilnym. W momencie nawiązania połączenia przez pacjenta, usługa bada, czy wyświetlenie numeru telefonicznego na monitorowanej stronie WWW miało miejsce na komputerze czy urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że osoba odwiedzająca witrynę z numerem na komputerze zadzwoni ze swojego smartfona – zostanie sklasyfikowana jako użytkownik mobilny.

5. Ważne są media offline: ulotki, reklama prasowa

Wyzwanie: choruje każdy, niezależnie od wieku. Nie każdy chętnie korzysta z aplikacji, portali czy internetu. Dla wielu osób kluczowym źródłem informacji pozostają media drukowane.

Rozwiązanie: nasza usługa pozwala śledzić i obserwować w panelu informacyjnym WWW konwersje także z kanału offline. Połączenia telefoniczne z ulotek, katalogów także mogą być monitorowane.

6. Media społecznościowe też są potrzebne

Wyzwanie: media społecznościowe mogą być doskonałym kanałem do promowania treści ze strony placówki medycznej. Dobrze rozwinięta strona Facebook czy profil na Instagramie może stanowić źródło pozyskiwania nowych użytkowników.

Rozwiązanie: media społecznościowe mogą mieć udostępnione własne, dedykowane numery i kampanie, abyśmy wiedzieli ile rejestracji przynoszą.

7. Organizacja pracy recepcji

Wyzwanie: Ilu pracowników powinno przebywać na zmianie na recepcji? W jakich godzinach powinna ona być czynna?

Rozwiązanie: nasza usługa udostępnia prostą analizę interwałową połączeń przychodzących, tzn. pokazuje ile w danej godzinie było sumarycznie połączeń telefonicznych. Możemy w ten sposób – zmieniając zakres dat – poszukiwać trendów i obserwować zachowanie pacjentów, aby zoptymalizować grafik pracowników recepcji, jak również godziny pracy całej rejestracji.

Ta funkcja nie zastąpi pełnej centrali telefonicznej VoIP z modułem ACD (kolejkowania połączeń dla infolinii), która nie tylko pozwoli na kompleksową analizę interwałową, ale też pokaże nam jaki procent połączeń recepcjoniści odbierają i jak długo klient musi czekać na rozmowę. Takim systemem jest Call-eX Cloud naszej drugiej marki – Datera, który można zintegrować z Lead360 (to rozwiązanie dla klinik, które spodziewają się większej liczby dzwoniących pacjentów).