Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Call Tracking lokalnie: czyli [usługa] + [miejsce] i dobry numer telefoniczny

Smartfon – to na nim najłatwiej znaleźć biznes lokalny, a potem do niego po prostu zadzwonić.

Telefon to kluczowy kanał komunikacji dla wszystkich firm, dla których miejsce realizacji usługi ma znaczenie.

Kilka faktów: według danych Thinkwithgoogle.com, z lokalnego wyszukiwania korzysta 4 na 5 internautów. Jest ono mocnym świadectwem intencji zakupowej: 74% osób, które szukały firmy w okolicy, udało się do jej placówki w przeciągu następnych 24 godzin, a 88% – w przeciągu tygodnia. Badania Google potwierdzają, że telefon jest narzędziem szczególnie istotnym dla konsumenta u końca drogi zakupowej (dla ponad 60% badanych).

Lokalna sprawa, to szybka i konkretna sprawa. Firma nie ma wiele czasu na to, żeby utwierdzić internautę, że trafił dokładnie tam gdzie trzeba, zdobyć jego zaufanie i umożliwić natychmiastowy kontakt.

Numer miejski, lokalny, stacjonarny…

Jaki element na firmowej witrynie upewni nas w ułamek sekundy, że dzwonimy do właściwej firmy? Numer miejski ze strefy numeracyjnej właściwej dla miejsca świadczonej usługi (np. +22 dla Warszawy, +58 dla Gdańska), który jest gwarantem:

  • Lokalizacji: firma na 100% pracuje tam gdzie jesteśmy;
  • Solidności: firma ma siedzibę i biuro;
  • Dostępności: w biurze zawsze ktoś odbierze telefon.

Jak duże znaczenie ma numer telefonu? Podobnie jak przyciski czerwone mogą mieć wyższą “klikalność” o średnio o 34% względem zielonych z identyczną treścią, odpowiednio dobrany numer telefoniczny może mieć wyższą “wybieralność” niż komórkowy lub z niewłaściwej strefy.

…monitorowany

Jest to na tyle istotnie, że nasza usługa call tracking uwzględnia konieczność stosowania w kampaniach numerów jedynie z określonej strefy numeracyjnej. To rozwiązanie dla firm działających lokalnie, np. tylko w jednym mieście – jak i tych rozproszonych po całej Polsce, ale chcących kierować klientów do swoich lokalnych oddziałów.

Przypomnienie: Lead360, usługa call tracking, która pokaże nam jak dzwoniący klienci trafili na nasz firmowy numer. Do działania wykorzystuje system numerów miejskich, na które dzwonią klienci.

Wiemy, że w przypadku takich firm bardzo ważne jest, żeby trafiający na firmową witrynę klienci zawsze, bez względu na okoliczności – zobaczyli najlepszy dla nich numer telefonu. Wiemy też, że firmy prowadzą bardzo różnorodne kampanie reklamowe i działania ukierunkowane na pozyskiwanie klientów lokalnie i nasza usługa to uwzględnia. To właśnie chcemy pokazać na przykładach poniżej:

Lead360 i firma lokalna

Omówimy teraz kolejne warianty wykorzystania call tracking dla firm, gdzie lokalizacja ma znaczenie.

Wariant 1: firma, która działa tylko w jednym mieście

Gabinet lekarski, który działa tylko w Warszawie. Witryna internetowa placówki – miejsce, gdzie jest umiejscowiony numer do rejestracji wizyt – ma zawsze pokazywać numery ze strefy warszawskiej.

Wszystkie inne miejsca (zewnętrzne serwisy do porównywania ofert, mapy etc.) także mają pokazywać numery warszawskie i muszą być objęte monitoringiem.

Telefon to najważniejszy kanał umawiania wizyt w placówce i firmie bardzo zależy na tym, aby wiedzieć, który kanał pozyskiwania połączeń jest najbardziej opłacalny (kampanie Google Ads, w mediach społecznościowych, mapy etc.).

Tutaj sprawa jest niezwykle prosta – kwestię doboru właściwych numerów telefonicznych zawsze omawiamy przed uruchomieniem projektu i firma ma gwarancję, że cały monitoring tak będzie działać zgodnie z przedstawionymi założeniami.

Wariant 2: firma, która działa w wielu miastach

Usługa Lead360 nie stawia przed Tobą żadnych ograniczeń także, jeżeli prowadzisz działalność w kilku miastach i stosujesz dynamiczne treści na firmowych witrynach.

Zastosowanie dynamicznych treści na firmowej witrynie pozwala wyświetlić odwiedzającemu ją użytkownikowi zawartość dostosowaną do jego lokalizacji (np. w oparciu o geolokalizację) bądź wpisanych w wyszukiwarce słów kluczowych.

Schemat jest następujący:

Schemat rotowania numerów dla strony dynamicznej

  1. Użytkownik o określonej lokalizacji trafia na firmową witrynę. Chce szybko sprawdzić obsługiwane modele samochodów, a także dane kontaktowe. Firma ma dwa punkty serwisowe – w Warszawie i Gdańsku.
  2. Dzięki zastosowaniu geolokalizacji, na menu głównym wyświetla się numer telefonu ze strefy zamieszkania użytkownika (odpowiednio: +48 22… dla Warszawy lub +48 58… dla Gdańska);
  3. Następnie – po podmianie numeru, uruchamiany jest skrypt usługi Lead360, która wykorzystując system numerów dynamicznych – sprawdza, jak trafił do nas użytkownik, który nawiązał połączenie telefoniczne.
  4. W ostatnim kroku, połączenie jest natychmiast kierowane do odpowiedniego pracownika, a dane o jego źródle do panelu analitycznego Lead360 i Google Analytics.

Co zyskuje firma na takim rozwiązaniu?

  1. Cały ruch kieruje na swoją główną stronę internetową;
  2. Każdy klient zobaczy właściwy sobie numer telefonu;
  3. Call tracking pokaże jej, jak użytkownik znalazł ten numer – dzięki kampanii Google Ads, SEO, przekierowania, a nawet jakie wykorzystał do wyszukiwania słowa kluczowe.

Schemat może być także następujący:

Schemat monitorowania numerów dla stron statycznych

Firma dla każdego punktu serwisowego ma osobną podstronę w ramach swojej głównej domeny. Jest na niej adres i numer telefonu. Lead360 dla każdej z nich stosuje osobny pomiar i w efekcie – klient zawsze zobaczy właściwy dla swojej lokalizacji numer. Wszystkie, uporządkowane dane i tak trafią do panelu analitycznego usługi oraz google Analytics.

Bez względu na to jakie prowadzimy kampanie reklamowe, jak mamy zorganizowane firmowe witryny dla osób pochodzących z różnych miast – możemy mieć pewność, że osoba z danej lokalizacji ZAWSZE, bez względu na wszystko – zobaczy prawidłowy i właściwy dla swojej lokalizacji numer telefoniczny. Taki, na który zadzwoni chętniej i w efekcie – pozwoli nam zarobić.

Źródła danych:

https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/search/how-advertisers-can-extend-their-relevance-with-search-download/
https://cxl.com/blog/which-color-converts-the-best/