Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Call tracking Q&A: czego obawiają się firmy?

Więcej klientów to więcej trudnych pytań i naszych odpowiedzi na nie. Dobrze wiemy, że z samym lukrem usługi mar-tech (technologii dla marketingu) nie sprzedamy, dlatego pora na kolejną porcję pytań od klientów i naszej odpowiedzi na nie.

Uruchomienie call tracking wymaga przygotowania

Sporo firm dopiero po zetknięciu się na technologią call tracking stwierdza, że sprzedaż przez telefon ma jakikolwiek sens.

Bez call tracking, telefon jako źródło konwersji tworzy tzw. szarą strefę. Połączenie telefoniczne na witrynie internetowej jest wtedy definiowane jako konwersja online. To duży problem z punktu widzenia specjalisty ds. digital marketingu w firmie (chociaż teoretycznie, dużymi nakładami pracy – do obejścia) i właściwie rzecz nie do przeskoczenia przez coraz bardziej autonomiczne systemy reklamowe Google.

Monety, stos Co tracisz bez call tracking? »

Dlaczego konwersje off-line to taki problem? Jak firma traci bez monitorowania źródeł połączeń telefonicznych?

Z punktu widzenia racjonalizacji wydatków i efektywności kampanii kierujących na firmową witrynę problem na tyle duży, że sporo firm aktywnie eliminuje telefon jako źródło konwersji na stronie, nawet jeżeli teoretycznie mógłby być on być skutecznym kanałem komunikacji.

Tymczasem po zetknięciu się firmy z call tracking, okazuje się, że “jednak się da”. Telefon może być takim samym źródłem konwersji jak system e-commerce, formularz kontaktowy, rejestracja konta demo etc.

Wiele firm sprzedaż przez telefon musi uruchomić praktycznie od podstaw… co wydaje się być trudne, ale tak naprawdę można zrobić to błyskawicznie i bez znaczących przygotowań.

  1. Nie musisz zatrudniać dodatkowych osób do obsługi połączeń telefonicznych, gdyż masz dużą kontrolę nad tym, ile będzie ich generowanych. Numer na witrynie można udostępniać w selektywny sposób. Usługa Lead360 obejmuje działaniem całą domenę, ale numer można podać jedynie na wybranych podstronach, np. produktów o odpowiednio wysokiej wartości. Można go umieścić dopiero na ekranie koszyka jako wsparcie wyboru metody dostawy, płatności, montażu etc. – tam gdzie mamy problem porzuceń koszyka. Możliwości jest wiele, a Lead360 to bardzo elastyczna usługa.
  2. Po drugie, Lead360 oferuje sporo funkcji wspierających codzienną pracę sprzedawców. Od nagrywania rozmów, przez analizę interwałową aż po system klasyfikatorów i tagów i notatek, pozwalający prowadzić rozmowy w sposób zorganizowany. To co oferujemy w abonamencie jest idealne na start dla np. recepcji w przychodni, hotelu czy w małym zespole sprzedawców w firmie produkcyjnej.
  3. Po trzecie, zawsze możesz kierować połączenia z Lead360 do wirtualnej centrali telefonicznej, która naprawdę pomoże skutecznie i ergonomicznie obsługiwać połączenia. Jej uruchomienie to też żadna filozofia.
Wirtualna centrala tlefoniczna Datera Call-eX Cloud Wirtualna centrala telefoniczna Datera »

Sprawdź wirtualną centralę naszej marki Datera. To idealny system na niewielkie call center, który usprawni obsługę klienta w każdej firmie. Doskonale współpracuje z Lead360.

Co z moim numerem telefonicznym?

Na drugim końcu spektrum są firmy, dla których sprzedaż przez telefon jest ważna i które chcą sprzedawać więcej.

Lead360 do monitorowania połączeń wykorzystuje tzw. rotator / karuzelę numerów. Tzn. osoba trafiająca na firmową witrynę z kampanii Facebook zobaczy inny numer niż odwiedzający nas dzięki SEO (możecie to przetestować na stronie Lead360.pl, najlepiej w trybie incognito przeglądarki).

Obawa dotyczy tego jak klienci postrzegają taki numer. Chodzi o to, że po wizycie czasem możliwe jest zobaczenie, że jeden numer zostaje podmieniony na inny. Internauci znają doskonale podobne techniki, gdyż podobnie może funkcjonować np. podmiana oferty zależnie od lokalizacji (kraju czy nawet miasta) etc. Z naszej strony możemy dodać, że przez blisko cztery lata i setki tysięcy podmian później nikt nie wrócił do nas z tym problemem.

Jeżeli chodzi o przywiązanie do konkretnych numerów telefonicznych… to nie mają one aż takiego znaczenia wizerunkowego jak kiedyś. Owszem, dobry numer VIP (czyli o łatwej do zapamiętania sekwencji numerów) może być bardzo skuteczny, jeżeli będzie umieszczony na plandece ciężarówki, witrynie sklepowej czy plakacie, ale w odniesieniu do strony WWW nie ma to takiego znaczenia (te rzeczy wiemy dzięki naszej analizie danych. W Lead360 też można zyskać numer VIP i umieścić go np. na ulotce).

Oprócz tego, jako operator telefonii VoIP, oferujemy mnóstwo numerów – do wyboru do koloru. Całe serie, ze wszystkich stref numeracyjnych. Można do nas przenieść numer od innego operatora, a potem dobrać do puli podobne.

Co z pomyłkami albo bezwartościowymi połączeniami?

Kto udostępnia formularze kontaktowe, ten wie że SPAM można ze skrzynki wywozić taczkami.

W przypadku telefonu problem ten jest w dużym stopniu wyeliminowany przez ustawodawstwo (RODO, zakaz określonego typu działań telemarketingowych) i koszty (wysyłanie e-maili jest darmowe), ale problem pomyłek generalnie istnieje.

Jest wiele prostych zabiegów pozwalających ten problem ograniczyć. Z punktu widzenia uruchamiającego linię telefoniczną objętą monitoringiem call tracking, niepożądane połączenia to wszystkie te, które nie są w jakimś stopniu zapytaniami handlowymi. Oto co firma może zrobić:

  1. Ustaw minimalny czas połączenia telefonicznego w systemach Google, definiując co uznajesz za konwersję (np. każda rozmowa trwająca minimum minutę);
  2. Dodatkowo, odsłuchiwanie nagranych rozmów w Lead360 i stosowanie oferowanych przez system tagów, ocen (gwiazdki) i komentarzy pozwoli Tobie stopniowo ograniczać lub eliminować mniej wartościowe kampanie reklamowe; 
  3. Na swojej witrynie internetowej, stosuj osobne numery do wsparcia posprzedażowego i do kontaktów handlowych.
  4. Zadbaj o jasną treść na stronie i precyzyjny przekaz dookoła numeru. Umieszczając numer telefoniczny na witrynie myśl o nim jak o przycisku. Powinien być atrakcyjny wizualnie, dobrze widoczny i otoczony treścią bardzo precyzyjnie wskazującą na to, co klient zyska dzwoniąc.

To tyle, ale pewnie pytań i odpowiedzi będzie więcej. Coś pominęliśmy? Zapraszamy do kontaktu!