Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Co tracisz nie mierząc konwersji telefonicznych?

Realne pieniądze. Spójrz na wykres poniżej. Przedstawia on koszt i współczynnik konwersji uzyskiwany na serwisie platformy VoIP FCN przed i po uruchomieniu usługi Lead360 na niej:

Łatwo wskazywać dzień, kiedy na witrynie FCN.pl został zainstalowany skrypt call tracking usługi, pozwalający na śledzenie połączeń telefonicznych na wszystkie numery telefoniczne marki eksponowane na stronie. Skąd tak duży spadek kosztu konwersji i wzrost skuteczności kampanii?

Przed uruchomieniem skryptu kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta (BOK) stanowił dla osób odwiedzających stronę drogę “ucieczki w szarą strefę”. Nie monitorowaną w czasie rzeczywistym i w efekcie nie uwzględnianą w statystykach Google Ads i Google Analytics.

Dla FCN kontakt telefoniczny był kluczowym winowajcą tzw. “konwersji offline”, czyli sytuacji kiedy użytkownik trafiający na naszą stronę z opłaconej przez nas reklamy nie realizuje jej celu w zakładany przez nas sposób w trybie online. W tym konkretnym przypadku – nie doda produktu ze sklepu do koszyka, nie zarejestruje konta i nie wypełni formularza kontaktowego, tylko wyruszy na wyprawę po stronach produktowych, blogu, cennikach i ostatecznie zadzwoni do BOK.

“Mierzenie konwersji z połączeń telefonicznych pozwoliło mi nie tylko lepiej uzasadnić koszty kampanii w Google Ads, ale też dostarczyć do algorytmu reklamowego informacji o personach konwertujących na lead’y które dotychczas nam umykały. Kampanie z czasem stały się skuteczniejsze o nawet kilkanaście punktów procentowych – Bartłomiej Nejman, Google Ads Manager FCN”

Sytuacja FCN jest szczególna, gdyż platforma jest operatorem telekomunikacyjnym i ciążą na niej z tego tytułu różnego rodzaju obowiązki formalne (m. in. możliwość kontaktu telefonicznego), jednak tak naprawdę każda firma musi zmierzyć się z tym wyzwaniem, gdyż olbrzymia większość oferuje możliwość kontaktu telefonicznego.

Problem FCN: konwersje offline

Rzecz w tym, że robi to w błędny sposób wynikający z niezrozumienia telefonu jako narzędzia sprzedaży. Faktycznie, bez odpowiednich narzędzi pomiaru i analizy umieszczanie numeru telefonicznego na WWW może wydawać się złem koniecznym. Firmy udostępniają telefon kontaktowy, ale faktycznie utrudniają klientom odnalezienie go. Tymczasem telefon jest kluczowym narzędziem sprzedaży, szczególnie w sektorze B2B.

Jeżeli chcecie poczytać o sprzedaży przez telefon, to zapraszamy do lektury naszych ebooków o tym:”
Sprawdź e-booka Datera » Sprawdź e-booka Lead360 »

Lead360 analizuje automatycznie i w czasie rzeczywistym.

Jeżeli masz call tracking, to będziesz mógł monitorować konwersje telefoniczne w czasie rzeczywistym, a dzięki integracji z Google Analytics zobaczysz je obok wszystkich pozostałych. Połączenia telefoniczne będziesz mógł monitorować na takich samych warunkach jak zgłoszenia przez formularz czy transakcje w twoim sklepie. Usługa Lead360 posiada także własny panel WWW, oferujący dodatkowe możliwości analizy. O tym jak to działa i jakie daje możliwości przeczytacie w naszym artykule o integracji z Google Analytics, dostępnym naszym blogu:

Lead360 i Google: integracja, czyli 2 sposoby na słowa kluczowe »

Call tracking rozwiązuje też problem atrybucji i problem tzw. ostatniego kliknięcia, gdyż pozwoli uwzględnić połączenie telefoniczne jako krok pośredni przed właściwą konwersją (np. połączenie telefoniczne w sprawie specyfikacji technicznej produktu przed sfinalizowaniem zakupu na poziomie koszyka).

Najpierw uszczelnij, potem odkryj nowe możliwości

Lead360 pozwoli Tobie zbudować szczelny system, a także otworzy przed Tobą nowe możliwości promocji.

Kiedy na witrynie Twojego sklepu, warsztatu samochodowego, restauracji czy hotelu funkcjonować będzie call tracking nie będziesz tracił żadnych leadów. Będziesz wiedział dokładnie ile wydać, żeby kampania pozostała rentowna. Bo nie chodzi tutaj o “wydanie jak najwięcej” i bycie “na pierwszej pozycji” – tylko o wydanie dokładnie tyle ile trzeba, żeby maksymalizować zyski z kampanii.

Prawdopodobne jest, że na razie myślisz o swoim telefonie jak niewygodnym dodatku, a uwzględnienie go w różnorodnych kampaniach reklamowych jako główny kanał konwersji to przyszłość. Nie stanowi to jednak przeszkody, żeby w niskim abonamencie Lead360 w pierwszej kolejności uszczelnić swoją sieć do pozyskiwania klientów. Realne pieniądze na lepiej zaplanowanych budżetach reklamowych oszczędzisz już następnego dnia.