Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Czy call tracking jest dla Twojej firmy? [quiz]

Lead360 to telefonia VoIP zintegrowana z technologią call tracking. Odbieraj firmowy telefon i sprawdzaj czy klienci dzwonią dzięki SEO, Google Ads czy innym kanałom, na które zapewne zostały wydane Twoje ciężko zarobione pieniądze.

Dzięki tej wiedzy uruchamisz nowe działania marketingowe i zwiększysz sprzedaż. Proste i skuteczne, ale czy każda firma potrzebuje tej usługi?

Prawdopodobnie nie, gdyż dla każdego biznesu telefon w sprzedaży ma różne znaczenie.

Wiele firm nie wie jak ważny może być dla ich sprzedaży telefon. Ten quiz Wam pomoże. To seria pytań TAK/NIE. Im więcej podacie odpowiedzi twierdzących, tym większa szansa, że Lead360 naprawdę mocno poprawi Wasz biznes. Do dzieła!

Czy promujesz swoją stronę WWW? [TAK: +1 // NIE: 0]

Czy wydajesz ciężko zarobione pieniądze na pozyskiwanie ruchu na Twoją firmową witrynę? Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi “TAK”, to jesteśmy prawie w domu. Można bezpiecznie założyć, że 95% firm chce mieć ruch na swojej witrynie. Inwestują one znaczne środki na pozyskanie go przez kampanie reklamowe Google Ads, pozycjonowanie w wyszukiwarce (SEO), reklamę w mediach społecznościowych, na portalach etc.

Ruch to jednak środek do celu, a nie cel sam w sobie. Dlatego za odpowiedź “TAK” dodaj jeden punkt.

Czy na twojej witrynie jest numer telefon? [TAK: +2 // NIE: 0]

Nieważne gdzie – czy dobrze wyeksponowany na menu głównym (jak na naszej witrynie) – widoczny natychmiast po otwarciu witryny, czy ukryty pod jakimś przyciskiem odkrywającym go czy schowany niżej i widoczny w stopce (dla wytrwałych).

Jeżeli gdzieś jest, to znaczy, że musi być on w jakimś stopniu istotny dla Twoich klientów. Jeżeli go nie ma, to zadaj sobie szczerze pytanie – dlaczego.

Dlaczego nie masz telefonu na swojej WWW?

Dlaczego firmy usuwają numery telefonów ze swoich stron internetowych (albo bardzo mocno je ukrywają)? Są trzy powody:

  1. Nierejestrowane połączenia telefoniczne fałszują dane skuteczności w prowadzonych kampaniach reklamowych;
  2. Firmy boją się, że sobie nie poradzą z obsługą rozmów;
  3. e-Commerce, gdzie usunięcie telefonu jest celem przemyślanej strategii.

To, jaki kontakt firma zaoferuje potencjalnym klientom powinno być wynikiem ich oczekiwań, a nie ograniczeń firmy. Technologia call tracking to bezpośrednia odpowiedź na powód numer 1 (spójrz na wykres poniżej), a dodatkowe funkcje wsparcia sprzedaży Lead360 to odpowiedź na problem numer 2. Jeżeli na Twojej witrynie nie ma numeru z powodu któregokolwiek z nich – dodaj spokojnie 2 punkty na TAK. Lead360 został stworzony po to, żeby Tobie pomóc.

Lead360 i co daje monitorowanie połączeń: odnotowywana konwersyjność wzrosła, koszt konwersji spadł, dla platformy VoIP FCN
Jak Lead360 likwiduje fałszowanie danych o konwersjach na stronie dzięki monitorowaniu połączeń telefonicznych (ekran z Google Ads). To dane nie tylko dla ciebie – ale też dla systemu reklamowego. Nie opłaca się mieć dziur w analityce na WWW.

Jeżeli jednak na witrynie Twojej firmy nie ma numery z powodu numer 3 – gratulujemy. Dla ciebie kwestia wdrożenia Lead360 sprowadza się do prostego pytania.

Aż 17% konwersji z formularza może dać obecność telefonu na WWW. Ile więcej zyskasz oferując lepiej wyeksponowany numer telefonu i czy niewielki abonament Lead360 jest tego wart? (Źródło: Kissmetrics)

Na razie, za to pytanie wybierz 0 punktów, ale zachęcamy do odpowiedzi na pozostałe, bo wiele może się zmienić.

Czy kierujesz swoją ofertę do firm (B2B)? [TAK: +2 // NIE: 0]

Klient biznesowy. Sami kierujemy do niego (Was) swoje usługi. Co o nim wiemy? Procesy decyzyjne są długie i angażują wiele osób. Podejście kontaktów do zbierania ofert jest metodyczne, a decyzje – skalkulowane.

35% klientów źle odbiera firmę bez podanego numeru telefonu. Prawdopodobieństwo, że klient B2B wybierze telefon zamiast formularza jest jak 2:1 (Źródła: Bright Local, Business2Community)

Klient biznesowy dzwoni. Nie tylko na końcowym etapie procesu zakupowego (jak mają to w zwyczaju robić konsumenci segmentu B2C, np. dopytując w sklepie internetowym o ostatnie detale płatności czy dostawy) – ale właściwie każdym. Leady telefoniczne w tym segmencie mogą stanowić nawet 50% wszystkich kontaktów, a 50% połączeń telefonicznych można doprowadzić do szczęśliwego zakończenia – podpisanej umowy. Rozmowa telefoniczna w tym segmencie jest tak istotna, że spokojnie za odpowiedź “TAK” możesz doliczyć dwa punkty.

Czy lokalizacja ma znaczenie dla Twoich klientów? [TAK: +1 // NIE: 0]

Lokalna sprawa, to szybka i konkretna sprawa. Za Thinkwithgoogle: dzwonimy, żeby uzyskać informacje o godzinach otwarcia, stanie magazynu lub potwierdzić dostępność towaru tuż przed zakupem. Dzwonimy, żeby umówić wizytę. Biznes lokalny powinien być gotowy do odbierania  telefonu. Powinien mieć też dobrą obecność w sieci, bo poszukiwanie go rozpoczyna się z mapą na smartfonie. A ze smartfonu najłatwiej po prostu zadzwonić.

Czy sprzedajesz produkty o wysokiej wartości? [TAK: +1 // NIE: 0]

Motoryzacja i finanse są wskazane przez Google jako dwie branże, gdzie konwersje telefoniczne są szczególnie istotne, co zostało jeszcze czytelnie skorelowane z wysoką wartością zawieranych transakcji.

Produkty o wysokiej wartości (lub złożone) wymagają rozmowy do skutecznej sprzedaży. Potwierdzają to sklepy internetowe korzystające z naszej platformy. Większość połączeń generowanych jest na stronach produktów o wysokiej cenie jednostkowej.

To wskazówka dla branży e-commerce. Telefonu w swoim sklepie nie musisz przecież podawać wszędzie. Usuń go ze strony gwoździ za 5 zł, a umieść na stronie spawarki mig mag za 1200 zł.

Czy twoimi odbiorcami są osoby w wieku 50+? [TAK: +1 // NIE: 0]

Badania konsekwentnie pokazują, że użytkownicy przede wszystkim oczekują możliwości wyboru metody kontaktu z firmą (68%, za badaniami PWC). Klienci rozumieją, że różne metody kontaktu pozwalają zrealizować odmienne cele. Te same badania pokazują, że jeżeli odbiorcy w wieku 50+ stanowią dla nas istotną grupę odbiorców, to warto zaopatrzyć się w telefon, gdyż dużo ponad połowa z nich (61%) jednoznacznie preferuje tradycyjne kanały kontaktu. Pamiętajmy jednak, że ponad 70% seniorów korzysta z internetu mobilnego (co dotyczy osób powyżej 60 roku życia).

Badanie PWC, Klienc w Świecie Cyfrowym: wszystkie grupy wiekowe rozumieją i oczekują wyboru różnych metod komunikacji
Klienci oczekują różnych form kontaktu. Rozumieją różnice między nimi, ich silne i słabe strony. Nie zapominaj o osobach w wieku 50+ (Źródło: badanie PWC, Klient w Świecie Cyfrowym)

Chcąc skutecznie sprzedawać w tym segmencie, zadbajmy o dostępność strony dla osób ze słabszym wzrokiem i o dobrą ekspozycję numeru telefonicznego na niej.

Czy użytkownicy mobilni są dla ciebie ważni? [TAK: +1 // NIE: 0]

Klienci zawsze wybiorą metodę kontaktu wymagającą najmniej wysiłku. Nie tylko wspomniani wyżej seniorzy nie lubią pisać wiadomości przez formularz (lub mogą mieć z tym po prostu trudności). Klienci mobilni ogólnie bardzo często wybierają kontakt telefoniczny. Badania Google potwierdzają, że telefon ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży na smartfonach i jedynie 4% klientów nie nawiązało połączenia telefonicznego z firmą przed zakupem.

Jeżeli użytkownicy smartfonów stanowią znaczny udział twojego ruchu na witrynie firmowej, zastanów się, czy nie dać im łatwej i preferowanej przez nich metody konwersji: dotykalnego, łatwego do wywołania i dobrze widocznego na pierwszy rzut oka telefonu.

Czy inwestujesz w reklamę outdoor / offline? [TAK: +1 // NIE: 0]

Jak zmierzyć skuteczność kampanii billboardowej na mieście? Śledzeniem połączeń na efektowny, łatwy do zapamiętania numer telefonu. Podobnie zbadasz skuteczność swoich ulotek czy reklamy prasowej.

Podsumowanie: czy potrzebujesz call tracking?

Przejdźmy do podsumowania. Ile zgromadziliśmy punktów za odpowiedzi “TAK”? Jeżeli przynajmniej 3, to Lead360 ma realną szansę na zmianę Twojego podejścia do tego, jak prowadzisz kampanie reklamowe i zwiększyć Twoją sprzedaż. Jak bardzo realną? Za każdy punkt powyżej 3 możesz dodać jedno “bardzo” ;).

Jeżeli odpowiedzi twierdzących wyszło mniej niż 3 – nic straconego. Warto zastanowić się nad miejscem rozmowy i telefonu w procesie sprzedaży firmy – i za jakiś czas podejść do tego quizu ponownie.

Albo – do czego zachęcamy wszystkich – wyjaśnić wszystkie wątpliwości w trakcie prezentacji wideo bez zobowiązań:

Zapisz się na wideoprezentację »