Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Flota numerów dla dostawcy floty samochodów

Dealerzy samochodowi walczą na bardzo konkurencyjnym rynku o klientów z dwóch różnych światów: odbiorców prywatnych, poszukujących nowych pojazdów i serwisu do nich oraz firm, rozbudowujących i modernizujących swoje floty.

Jest to powód, dla którego często działania w sieci prowadzą dwutorowo – kierując ruch z kampanii reklamowych na dwie osobne domeny, pozwalające łatwiej obsłużyć użytkowników o różnych preferencjach oraz potrzebach.

Wszystkich klientów łączy jednak jedno: rozmowa telefoniczna jest dla nich preferowaną formą kontaktu, gdyż pozwala załatwić sprawę najszybciej.

Sytuacja wyjściowa

Wyzwanie

Rynek motoryzacyjny jest konkurencyjny i kampanie marketingowe wymagają optymalizacji na wysokim poziomie. Ważna jest wiedza o tym, czy klient, który zadzwonił na infolinię serwisową znalazł numer dzięki wyszukiwaniu organicznemu (SEO)? Może trafił na landing page z kampanii wyszukiwania Adwords albo znalazł interesujący go model samochodu na Ceneo? Bez tych danych dealer nie wie, które reklamy generują konwersję na sprzedaż.

Takie dane udostępnia Lead360 – usługa typu. call tracking, która dostarczy precyzyjnych informacji o źródle reklamy które zachęciło do wykonania połączenia telefonicznego.

Kampanie

Nasz modelowy dealer samochodowy ma w swoim portfolio ofertę B2C i B2B. Z tego powodu posiada dwie domeny z dwoma oddzielnymi serwisami WWW. Na serwisie A (B2C) sprzedaje samochody oraz ich serwis osobom prywatnym. Na serwisie B (B2B) samochody flotowe oraz powiązane usługi dla firm. Klienci B2C i B2B wymagają odmiennych działań reklamowych. Wszyscy trafiają na te strony dzięki reklamie oraz działaniom marketingowym prowadzonych w wielu kanałach – ale w różnych proporcjach. Widać to na ilustracji:

Objaśnienie: Zarówno dla oferty B2C jak i B2B najwyższy priorytet mają serwisy WWW (na osobnych domenach), gdzie ruch generują kampanie Adwords, SEO i wejścia bezpośrednie. Istotne są też infolinie sprzedażowe, które są promowane w innych miejscach: w reklamie prasowej, Facebooku czy kampaniach e-mail. Ostatecznie – dla firmy istotne jest, aby klienci do niej dzwonili. Zarówno ci odwiedzający serwis A,  jak i serwis B, czy widzący numer w gazecie lub na ulotce. Wszystkie te połączenia można monitorować i badać z pomocą Lead360. Wiedza o tym jak istotne są dane kanały jest kluczowa dla prawidłowej konfiguracji usługi i precyzyjnego pomiaru.

Zarówno na jednej, jak i drugiej domenie za sukces uznaje się sytuację, w której klient:

  • Nawiązuje połączenie telefoniczne na podany na stronie numer infolinii.
  • Wysyła zgłoszenie przez formularz kontaktowy dostępny na stronie.

W trzech miastach – Warszawie, Łodzi i Wrocławiu, gdzie firma posiada punkty serwisowe – prowadzone są kampanie typu outdoor. Na billboardach podane są numery infolinii a połączenia na nie także rejestrowane są jako sukces.

Sukces, czyli lead

Dzwoniących Klientów obsługuje jedna, centralna infolinia sprzedażowa. Serwisem w poszczególnych miastach zajmują się ulokowane w nich warsztaty.

Jak w takiej sytuacji prowadzić czytelną analitykę źródeł pozyskania połączeń telefonicznych?

Rozwiązanie: Lead360

Po tym jak firma uruchomiła usługę Lead360, na każdej ze stron internetowych został dodany specjalny skrypt uruchamiający tzw. automatyczną podmianę numerów, pozwalającą na powiązanie numeru telefonicznego ze źródłem wizyty na serwisie. czyli potencjalnym klientem.

Oznacza to, że każdej osobie odwiedzającej stronę www zostanie wyświetlony inny numer wirtualny – różne numery także dla odwiedzających stronę w tym samym czasie.  Kampanie outdoor posiadają własne numery telefoniczne, podobnie jak punkty serwisowe. Schemat wdrożenia widać na ilustracji:

 

Objaśnienie: Klienci prywatni trafiają z kampanii online (Adwords, Facebook, SEO, wejścia bezpośrednie) na witrynę A firmy. Tam, dzięki numerom z Lead360, mogą dodzwonić się na infolinię sprzedażową. Dzięki numerom z kampanii billboardowych, dzwonią przez Lead360 bezpośrednio do 3 punktów centrów serwisowych. Odbiorcy firmowi trafiający na witrynę B mogą dodzwonić się na infolinię sprzedażową. Tam też kieruje ich reklama w prasie.

W ramach wykupionej usługi, firma otrzymała dostęp do panelu Lead360, z opcją śledzenia ruchu na dodatkowej domenie oraz możliwością podpięcia drugiego konta Google Analytics. Oznacza to, że może ona wygodnie śledzić osobno swoje dwa serwisy i monitorować ich kampanie w panelu informacyjnym WWW Lead360. Dodatkowo, wszystkie dane o połączeniach widzi także w kontach Google Analytics swoich domen, gdzie można porównać koszty i skuteczność konwersji z pozostałymi narzędziami (np. wspomnianymi i wdrożonymi przez firmę formularzami).

Na potrzeby automatycznej podmiany numerów na dwóch domenach (stronach www) oraz dodatkowych kampanii outdoor,  Klientowi przyznano numery telefoniczne w strefach 22, 42 oraz 71. W sumie w usłudze Lead360 uruchomiono 90 numerów, pogrupowanych  tak aby obsłużyły kampanie prowadzone online oraz drukowane czyli offline. Ustawienia dla każdej z domen są przedstawione w tabelach:

L.p. Kampanie dla domeny A Liczba potrzebnych numerów telefonicznych
1 SEO pula 30 numerów służąca do automatycznej podmiany na www – po 10 numerów dla strefy 22, 42 71
2 Google Adwords
3 Direct / none
4 Display
5 Facebook – sekcja Informacje 1
6 Billboardy Warszawa 1
7 Billboardy Łódź 1
8 Billboardy Wrocław 1
9 Newsletter – kierujący na LP z oddzielną pulą numerów 10 numerów w puli ze strefy 22
10 Reklama prasowa w magazynie Auto Świat 1

 

L.p. Kampanie domeny B
1 SEO pula 30 numerów służąca do automatycznej podmiany na www – po 10 numerów dla strefy 22, 42 71
2 Google Adwords
3 Direct / none
4 Display
5 Newsletter – kierujący na LP z oddzielną pulą numerów 10 numerów w puli ze strefy 22
6 Reklama w magazynie Flota 1
Dlaczego akurat tyle numerów i kampanii? Liczba potrzebnych numerów zależy od ruchu na witrynie WWW. Im więcej w danym momencie jednocześnie przebywa na niej użytkowników – tym więcej numerów jest potrzebnych, aby umożliwić śledzenie każdego z nich. Liczba kampanii zależy od różnorodności działań reklamowych. Liczbę potrzebnych numerów i kampanii pomoże dobrać zespół Lead360.

Oprócz kont, panelu informacyjnego i numerów, firma otrzymała też pulę linii telefonicznych (kont SIP) do odbierania połączeń telefonicznych, na które przekierowywane są połączenia z numerów wirtualnych. Firma wykorzystuje 4 linie telefoniczne: 3 dla warsztatów serwisowych i 1 dla głównej infolinii sprzedażowej.

Linie telefoniczne Lead360 mogą być uruchomione np. na telefonie biurkowym VoIP lub aplikacji typu softphone. Mogą zostać również przekierowane na call center Klienta albo jego numer komórkowy.

Korzyści

Firma ma dostęp do panelu informacyjnego Lead360, w którym w czasie rzeczywistym prezentowane są dane o skuteczności reklam.

Dane o połączeniach są widoczne również w kontach Google Analytics, dzięki czemu łatwo porównać funkcjonowanie infolinii do formularzy kontaktowych.

Pozycja Liczba Konto basic (zawarte usługi)
Liczba kont SIP 5 5
Liczba kampanii 20 20
Liczba numerów 90 20
Liczba domen 2 1
Liczba kont Google Analytics 2 1
Opłata bazowa

350 zł

Opłata za dodatkowe 70 numerów 70 zł

Opłata za dodatkową domenę i konto GA 120 zł
Suma: 540  zł

Rady na koniec

Chcesz wiedzieć ile możesz potrzebować numerów telefonicznych na swoją stronę WWW? Sprawdź raporty “Aktywni użytkownicy” w Google Analytics aby poznać średnie wartości dla danego miesiąca i znaleźć ewentualne odchylenia. W zakładce “Zawartość witryny / Analiza treści” dla danych zawężonych do jednego, typowego dnia dodaj dodatkowy wymiar (Godzina) i sprawdź ile unikalnych użytkowników odwiedziło stronę w ciągu każdej godziny roboczej. Sprawdź także zakładkę raportów w czasie rzeczywistym i zobacz ilu aktywnych użytkowników w danej chwili przebywa na stronie. Następnie, przyjmij, że w jednym momencie zadzwoni równocześnie 10% przebywających na stronie osób. Jest to minimalna liczba numerów, jakich potrzebuje karuzela działająca na Twoim serwisie WWW.
W tym case study kampania outdoor w danym mieście korzysta z jednego, wspólnego numeru telefonicznego. Interesuje ciebie popularność billboardu na konkretnym skrzyżowaniu? Żaden problem – każdy billboard może mieć własny numer telefoniczny.