Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Jak e-Commerce może wykorzystać call tracking?

Czy w dobrze zaprojektowanym sklepie internetowym jest miejsce dla telefonu jako narzędzia wsparcia sprzedaży? Tak, a przykładem są różne e-sklepy wykorzystujące Lead360 w swoich działaniach marektingowo-sprzedażowych.

Czy każdy sklep powinien oferować nabywcom możliwość kontaktu telefonicznego? Teoretycznie tak, choć możemy wyróżnić kilka istotnych czynników, które świadczą o tym, że nasz sklep potrzebuje firmowego telefonu bardziej:

  • Oferujemy produkty o wysokiej wartości;
  • Prowadzimy sprzedaż na raty;
  • Nasze produkty wymagają określonego sposobu dostawy i/lub montażu;
  • Produkty cechuje wiele istotnych dla użycia parametrów technicznych.

Jeżeli sprzedajesz: elektronikę, meble (szczególnie kuchenne), duże AGD, elektronarzędzia, chemię budowlaną, wyposażenie łazienek (np. terakotę, glazurę), części samochodowe, to telefon może mieć kluczowe znaczenie dla Twojego wyniku. Nie powinno być także zaskoczeniem, że właśnie takie sklepy korzystają z naszej usługi.

Wszystkie wymienione wyżej produkty można sprzedać wyłącznie korzystając z systemu e-commerce, bez kontaktu ze sprzedawcą przez telefon. Jednak korzystając z niego, można ich sprzedać więcej – niewielki koszt abonamentu Lead360 jest niwelowany przez dodatkowe zyski wypracowane dzięki sprzedaży bezpośredniej i mniejszej liczbie zwrotów.

Możliwości call tracking dla e-commerce

Na podstawie kompilacji danych z różnych źródeł (wymienionych wyżej e-sklepów), pokażemy Wam konkretne funkcje naszej usługi, które pozwolą skutecznie wykorzystać call tracking do zwiększenia sprzedaży.

Monitorujemy każdy numer na stronie, dając swobodę w projektowaniu jej i kontrolę liczby połączeń przychodzących

Nasza usługa może monitorować połączenia na numer telefoniczny umieszczony na stronie w dowolnym miejscu. Na belce głównego menu (jeżeli chcemy uzyskać więcej połączeń) lub stopce (mniej, ale od bardziej zdeterminowanych osób), na ekranie z informacjami o dostawie, montażu lub zakupu na raty. Tylko na ekranie koszyka lub jedynie dla określonych produktów. Dlaczego to istotne? Są dwa kluczowe powody.

  1. Nie wszystkie produkty wymagają takiego wsparcia;
  2. Firmy chcą dostosować liczbę połączeń do możliwości zespołu.

Najpierw spójrzmy na wykres przedstawiający natężenie ruchu w godzinowych interwałach (skumulowane dane za ostatnie 30 dni):

Na numer umieszczony w stopce, przychodzi blisko 300 połączeń każdego miesiąca (około 10 połączeń dziennie – sklep pracuje 7 dni w tygodniu), w szczytowych interwałach – 2 połączenia na godzinę. Bez problemu obsługiwane przez jedną osobą, realizującą poza tym także inne obowiązki.

Możliwe, że tak jak sporo sklepów internetowych – nie masz odrębnego zespołu (lub nawet osoby) do obsługi telefonicznej.

Lead360 to usługa oparta o telefonię VoIP. Oznacza to, że oprócz możliwości analitycznych opisywanych wyżej (oraz dodatkowych narzędzi wsparcia sprzedawców – analizy interwałowej, tagowania) – zyskasz konto SIP dla pracownika, możliwe do uruchomienia na dowolnym telefonie VoIP, programie PC lub aplikacji. Wszystko co potrzebne do szybkiego startu.

Pamiętaj – masz dużą swobodę w tym, w jakim zakresie uruchomisz call tracking w swoim sklepie. Na początek, możesz sugerować kontakt telefoniczny tylko dla określonej kategorii produktów, lub wręcz tylko dla wybranych produktów. Masz pełną kontrolę nad tym, jak wizualnie będzie prezentować się numer na stronie, gdyż skrypt naszej usługi monitoruje dowolny numer w formie tekstowej.

Można zmierzyć skuteczność reklam dla słów kluczowych

Realizacja celu (połączenia telefonicznego) będzie widoczna w Google Analytics dokładnie tak samo jak wszystkie inne zdefiniowane dla danej witryny.

Powoduje to, że możemy uzyskać dane o najlepiej konwertujących słowach kluczowych dla naszych kampanii. Dowiemy się, czego szukają użytkownicy, którzy dzwonią najczęściej. To olbrzymie źródło wiedzy do poprawy UX naszego sklepu.

Pozwalamy badać zachowanie użytkowników mobilnych i desktopowych

Tak jak wspomnieliśmy, naszą usługę wybiera biznes e-commerce o określonych parametrach. Mimo to, nawet z dużym udziałem nabywców B2B – ciekawie wygląda wysoki (49%) udział konwersji mobilnych (tzn. sytuacji kiedy użytkownik przed nawiązaniem rozmowy telefonicznej oglądał naszą witrynę z numerem telefonicznym na ekranie telefonu.

Można mierzyć połączenia po odesłaniach, jak i na obcych witrynach

Porównywarki cen to kluczowy kanał sprzedaży dla wielu sklepów. Z samego założenia są narzędziem wykorzystywanym przez nabywców znajdujących się blisko końca drogi zakupowej i mogą odpowiadać za znaczny wolumen sprzedanych w sklepie produktów (bezpośrednio lub pośrednio).

No właśnie – większość serwisów (m. in. lider na polskim rynku Ceneo.pl) oferuje możliwość zakupu bezpośrednio na swojej stronie. Sklep dysponuje też własnym profilem, gdzie podany jest numer kontaktowy.

To, jaką metodę wybierze użytkownik zależy od wielu czynników, ale dla firmy sprzedającej droższe, specjalistyczne elektronarzędzia czy też wyposażenie łazienki można bezpiecznie założyć, że większość osób przejdzie jednak na stronę sklepu i tam dokona zakupu.

Lead360 pozwoli zmierzyć połączenia telefoniczne zarówno po przekliku do naszego sklepu, jak i z poziomu profilu sklepu na portalu, który sprawdza użytkownik. Spójrzmy na udział poszczególnych kampanii w pozyskiwaniu klientów dla dużego sklepu z branży budowlanej:

Wysoki udział Ceneo.pl na liście połączeń wskazuje, jak chętnie  dodatkowych informacji o produkcie potrzebują osoby przekierowane z tego portalu i jak ważny dla nich może być telefon już po sprawdzeniu ceny.

Lead360: więcej niż call tracking

Chcemy, żeby usługa była jak najłatwiejsza do uruchomienia, dlatego Lead360 oferuje więcej niż samą ocenę skuteczności działań reklamowych i konwersji. Oto dwie istotne funkcje, które mogą naprawdę ułatwić życie pracownikowi odpowiedzialnemu za sprzedaż:

  • Monitorowanie połączeń odebranych, nieodebranych i do oddzwonienia – aktualizowane automatycznie na podstawie wykorzystania konta telefonii SIP przez pracownika;
  • Możliwość tagowania i komentowania połączeń telefonicznych z pomocą własnych klasyfikatorów – tzn. wrap-up.

 

Połączenia, na które pracownik oddzwoni automatycznie zostaną zaliczone do odebranych. Te dane pozwolą nam jasno oszacować, czy numer jest wyeksponowany adekwatnie do naszych możliwości obsłużenia połączeń.

Podobnie, pracujący przy komputerze pracownik przy okazji odebrania połączenia (nawet na telefonie biurkowym), zobaczy pop-up naszej usługi, gdzie będzie mógł wpisać komentarz, otagować rozmowę (sukces / sprzedaż / zapytanie o ofertę etc.). To nie tylko pomoc w codziennej pracy, ale także na etapie optymalizacji UX naszego sklepu.

Podsumowanie

Uruchomienie Lead360 jest bardzo proste. Decydując się na usługę uzyskasz wszystko, żeby szybko dodać telefon do narzędzi wykorzystywanych w sklepie.

Zyskasz usługę analityczną dla mierzenia konwersji telefonicznych. Łatwą do uruchomienia, pozwalającą na stopniowe rozszerzanie zakresu monitorowanych stron. Dodatkowo wyposażoną w narzędzia ułatwiające sprawdzanie skuteczności rozmów i atrakcyjną telefonię VoIP do natychmiastowego ich rozpoczęcia.

Nawet sklep o dużym ruchu może korzystać z tej usługi na poziomie dostosowanym do własnych możliwości obsłużenia rozmów, przy niskim abonamencie i ograniczonej puli numerów stosowanych do monitoringu.

Jeżeli nadal masz wątpliwości, zapisz się na wideoprezentację i porozmawiaj z naszym specjalistą.