Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Jak poprawić jakość leadów telefonicznych?

Jak nie tracić czasu i pieniędzy na połączenia telefoniczne o niskiej jakości? Telefon jest niezwykle skutecznym narzędziem sprzedaży, mogącym przekuć nawet 50% leadów na sfinalizowane transakcje. Jak uzyskać taki wynik?

Telefon to narzędzie komunikacji wykorzystywane najczęściej na koniec podróży klienta do zakupu. Jest też absorbujący. Sprzedawca rozmawiający z nowym leadem o niskiej temperaturze nie będzie mógł podjąć zapytania od osoby, która chce oferty “na już”.

Jak zbierać nowe kontakty w sposób bardziej selektywny, który pozwoli efektywnie wykorzystać moce przerobowe naszego zespołu handlowców?

Umieść czytelne CTA obok numeru telefonu

Jeżeli z przyzwyczajenia udostępniasz numer telefonu w zakładce KONTAKT bez żadnych dodatkowych wyjaśnień, to spodziewaj się, że nie wszystkie połączenia będą cennymi leadami.

Jeżeli zależy Tobie na pozyskiwaniu połączeń telefonicznych i inwestujesz zarówno w usługę call tracking jak i różne narzędzia promocji numeru firmowego, zadbaj o jasne, precyzyjne wezwanie do działania (CTA: Call to Action) mu towarzyszące.

  • Zadzwoń, żeby umówić się na wizytę
  • Zarezerwuj termin szkolenia
  • Zamów materiały budowlane

Nie umieszczaj monitorowanego i promowanego numeru na listach innych numerów. Internauci wybierają telefon u końca drogi zakupowej (ponad 62% według Thinkwithgoogle.com). Ułatw im życie, pokazując już na witrynie, że faktycznie połączenie telefoniczne załatwi ich sprawę.

Starannie wybieraj docelowe URL z numerami telefonicznymi

Numer telefonu umieszczaj na swojej witrynie tylko w tych miejscach, gdzie generowanie połączeń będzie opłacalne. Może to być osobna zakładka kontaktowa, wybrane grupy produktów lub nawet jedynie konkretne produkty w Twoim sklepie.

Spróbuj selektywnego podejścia także z poziomu konfiguracji samego Lead360. Pamiętaj, że usługę można optymalizować na sprzedaż dla konkretnych kampanii, co jest szczególnie przydatne w e-commerce.

Tarcza. strzał w 10, Lead360 pomaga zbierać leady i optymalizować działania digitalowe Optymalizacja Lead360 na sprzedaż dla e-commerce (use case / idea)

Jak mierzyć konwersje telefoniczne dla konkretnych kampanii Google Ads, żeby ostatecznie optymalizować nasze działania reklamowe tylko na te, które prowadzą do sprzedaży? Dla e-commerce, gdzie od ruchu telefonicznego ważniejszy jest wynik – na szczęście bardzo prosto.

Przeczytaj artykuł »

Zbieraj dane o temperaturze leadów z klasyfikatorami Lead360

Logujesz się do panelu analitycznego Lead360 i patrzysz w historię połączeń. Jak błyskawicznie ocenić jakość leadów?

Długość połączeń może być, ale nie musi dobrym wskaźnikiem. Jest to też wartość, którą należałoby rozpatrywać oddzielnie dla każdej branży, firmy lub nawet grupy produktów.

Lead360 daje jednak więcej narzędzi do wprowadzenia metodycznej oceny przychodzących połączeń:

  1. System ocen: pracownik może samodzielnie ocenić rozmowę w skali od 1 do 10.
  2. Klasyfikatory: konfigurując Lead360 do swoich potrzeb, definiujesz je samodzielnie. Na przykład: lead zimny (wstępne zapytanie), lead średni (prośba o wycenę), lead gorący (prośba o konkretną ofertę).
  3. Komentarze: są to swobodne notatki jakie mogą zostawiać po rozmowach pracownicy. Czytanie ich (obok słuchania nagranych rozmów) mogą być pomocne w zdefiniowaniu jak stosować system ocen i klasyfikatory.

Stosowanie tych narzędzi jest bardzo proste. Lead360 wykorzystuje automatycznie otwierane okienka towarzyszące rozpoczynaniu i kończeniu rozmowy telefonicznej. Pracownik ma możliwość wtedy wyklikania dowolnych klasyfikatorów, wpisania notatek czy ocenienia rozmowy.

Jeżeli to zrobisz, to będziesz mieć dodatkowe wymiary danych do zestawienia z tymi o kampaniach. Sprawdzisz, który kanał generuje najlepsze połączenia i łatwo wprowadzisz zmiany.