Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 29 Artboard 30 Artboard 28 Artboard 23 Artboard 26 Artboard 24 Artboard 32 Artboard 27 Artboard 31
Lead360

Lead360 Premium w Agencji Reklamowej

Lead360 jest dostępny w modelu PREMIUM, przeznaczonym dla agencji reklamowych. Pozwala im na tworzenie kont klienckich oraz zarządzanie nimi. W jego ramach agencja otrzymuje pulę numerów, kampanii jak również kont sub-Klientów do swobodnego rozdysponowania:

Lead360 PREMIUM
Pozycja Liczba
Numery miejskie: 120
Konta SIP: 20
Konta administracyjne:
(w tym konto administratora agencji)
3
Konto użytkownika: 10
Liczba domen: 10
Liczba kampanii: 50
Liczba kont możliwych do podłączenia: 10

Opis wdrożenia

Agencja Interaktywna posiada 3 klientów, którym zależy na badaniu konwersji telefonicznych.

Klienci agencji reklamowej: dane
Klinika Subkonto 1
2 sprzedawców 2 konta SIP z 2 numerami
1 serwis WWW 1 domena, 1 konto GA
5 kampanii online & offline: Adwords, SEO, Direct, Facebook, Ulotki 5 źródeł kampanii, 18 przypisanych  numerów
Sieć restauracji Subkonto 2
3 sprzedawców 3 konta SIP z 3 numerami
1 serwis WWW 1 domena, 1 konto GA
8 kampanii online & offline: Adwords, SEO, Direct, Facebook, portal zamówień, ulotki 8 źródeł kampanii, 25  numerów
Hurtownia / Sklep detaliczny Subkonto 3
10 sprzedawców / 5 sprzedawców 2 konta SIP – 2 numery
2 serwisy WWW 2 domeny, 2 konta GA
13 kampanii online & offline, na dwie domeny, ulotki, billboardy, reklamy prasowe 13 źródeł kampanii, 50 numerów
Agencja reklamowa Konto główne
1 pracownik monitorujący kampanie i raportujący dane do klientów 1 konto administratora agencji

Najpierw kwestia terminologii: Lead360 oferuje następujące rodzaje kont:

  • Konto SIP: jest to konto z lokalnym numerem telefonu wykorzystywane do odbierania połączeń przez pracowników firmy (BOK, Dział Sprzedaży), uruchamiane np. na telefonie stacjonarnym lub aplikacji. Może też być wykorzystywane jako wirtualne konto tranzytowe służące do przekazywania połączeń na zewnętrze Call Center.
  • Konto użytkownika: to konto wykorzystywane przez osobę, która odbiera połączenia telefoniczne. Pozwala na wgląd w historię połączeń odebranych przez tą osobę, pozostawianie notatki przy połączeniu.
  • Konto administratora: poza pracą analityka, pozwala też na tworzenie użytkowników. Agencja ma możliwość udostępnienia wybranym klientom kont tego typu, chociaż najczęściej bierze całą pracę administracyjną na siebie.
  • Konto administratora agencji: tworzy kampanie, dzieli numerację, pozwala na zarządzanie wszystkimi użytkownikami  – zarówno administratorami, jak i analitykami. Daje najszerszy zakres uprawnień i dostęp do największej puli usług (oraz możliwości ich dokupywania od Lead360), a także możliwości monitorowania wielu domen i integracji z wieloma kontami Google Analytics.

Dodatkowo, w usłudze Lead360 występują:

  • Kampanie: najczęściej kampania jest równoznaczna z nośnikiem, lub posługując się terminologią Google Analytics – ze źródłem / medium. Tzn. monitorowanie skuteczności Google Ads wymaga zarezerwowania w Lead360 jednej kampanii, podobnie jak SEO lub wejść bezpośrednich. Tak jak w przypadku mediów offline: kampania billboardowa będzie mieć przydzieloną jedną kampanię. Warto wiedzieć, że takich kampanii można utworzyć  kilka (np. “Sklep 1”, “Sklep 2” – dla porównania ekspozycji na konkretnych placówkach).
  • Numery: polskie numery geograficzne miejskie są wykorzystywane przez usługę Lead360 do poprawnego monitorowania połączeń. Liczba przydzielonych numerów odpowiada oczekiwanemu natężeniu ruchu na stronie WWW (liczba numerów powinna odpowiadać spodziewanej liczbie osób, jaka może zadzwonić na dany numer, z przyjętym marginesem bezpieczeństwa), a media offline (ulotka, billboard, wizytówka, ogłoszenie w portalu branżowym) zwykle otrzymują po jednym numerze na kampanię.

Model świadczenia usługi przez agencję jest natomiast następujący:

 

Do obsługi trzech klientów agencji oddelegowany jest jeden pracownik. Jest on też osobą odpowiedzialną za administrowanie usługą na poziomie agencji. Tzn. oprócz analizy danych i raportowania, konfigurowania kampanii, dodaje też nowych użytkowników, konta SIP etc.

Klienci agencji nie otrzymali  dostępu do panelu nawigacyjnego usługi Lead360 – stąd 0 wykorzystanych kont użytkowników przez nich. Pracownik agencji przygotowuje dla nich specjalne raporty w formie prezentacji, na ich prośbę skonfigurował także cykliczne powiadomienia na e-mail. To często spotykany model współpracy, gdyż osoby po stronie klientów agencji często nie mają czasu na dogłębną, samodzielną analizę – oczekują jej od agencji.

Do codziennej pracy, pracownik agencji (Account Executive / Analityk) wykorzystuje swoje konto administratora, a 10 kont użytkowników pozostaje wolnych. W razie potrzeby – można je udostępnić innym pracownikom agencji lub nawet klientom.

Pracownicy klienta z kolei posługują się kontami SIP udostępnionymi w usłudze. Klinika uruchomiła je na telefonach biurkowych SIP. Osoby odpowiedzialne za odbieranie połączeń pracują również na recepcji i muszą być dyspozycyjne także dla osób przychodzących do placówki osobiście. Sieć restauracji uruchomiła swoje dwa konta SIP w programach typu softphone na systemie Windows 10: pracownicy odbierają rozmowy na komputerze w biurze, gdyż obsługują wiele placówek.

Osobnym przypadkiem jest Hurtownia i sklep detaliczny. Zespół firmy liczy łącznie 15 osób, ale wykorzystuje tylko dwa konta SIP w usłudze. Dlaczego? Firma ta posiada własne, profesjonalne contact center z systemem kolejkowania połączeń przychodzących zintegrowanych z CRM. Konta SIP w Lead360 wykorzystywane są jedynie jako tranzytowe konta wirtualne, przekierowujące rozmówców do zewnętrznego Call Center. Jedno konto SIP Lead360 kieruje do zespołu odpowiadającego za ofertę hurtową dostępną na domenie 1, a drugi – detaliczną na domenie 2. Ponieważ systemem VoIP dla contact center jest Datera Call-eX Cloud naszej siostrzanej marki – połączenia pozostają darmowe. Ze schematem działania takiego projektu można zapoznać się w naszym case study: Sprawiedliwy podział leadów przy sprzedaży (lub wynajmie) mieszkań.

Osiągnięty cel:

  • We wskazanym przykładzie, konto PREMIUM bez dodatkowych rozszerzeń wystarcza spokojnie, żeby obsłużyć trzech klientów, w tym jednego (Hurtownia / Sklep) – prowadzącego działania reklamowe na dużą skalę i na dwie różne domeny.
  • Agencja może swobodnie zarządzać dostępnymi sobie kontami i limitami kampanii czy numerów telefonicznych, a w razie potrzeby dokupić nowe od Lead360.

Samo wdrożenie zajęło jedynie kilka dni, a zespół Lead360 wyszkolił pracownika Agencji, który z kolei wziął na siebie szkolenie klientów agencji.