Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Lead360 a Google i ręczne obejścia (pytania i odpowiedzi – runda 2)

Kolejny rok na rynku. Tym razem bez targów i osobistych spotkań (wiadomo – pandemia), ale za to po wielu prezentacjach wideo i wdrożeniach. To dobry czas, żeby podsumować kolejną porcję najczęściej zadawanych nam pytań i stawianych przed nami wyzwań. Szczególnie, że rynek jest inny. Więcej osób rozpoznaje technologię call tracking, wiele osób wie o co chodzi, ale jeszcze nie czują tematu dość mocno, żeby dodać kolejny (choć niewielki) abonament do różnych usług wykorzystywanych w firmie. Zatem, kolejna porcja pytań, z odpowiedziami które ostatecznie przekonały niezdecydowanych.

Jak można porównać Lead360 i Click to Call i inne usługi Google?

Click to Call to usługa oferowana w ramach platformy Google Ads i jest to narzędzie do mierzenia konwersji telefonicznych z poziomu strony wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Czyli coś zupełnie odmiennego niż nasza usługa call tracking, skoncentrowana na mierzeniu konwersji zachodzących na stronach internetowych firm i innych mediach.

Tak, Lead360 może mierzyć połączenia na firmowy numer widoczny w rozszerzonym wyniku wyszukiwania. Numer z Lead360 spokojnie wrzucisz też w mapę Google i wszystkie wizytówki, piny na mapach, katalogi etc.

Google oferuje też inne usługi, ale nawet w ich przypadku ciężko mówić o usłudze call tracking takiej jak Lead360. To kwestia modelu biznesowego. Niemniej – i tu i tu jest mowa o pomiarze konwersji telefonicznych i pytania się pojawiają, a naszym obowiązkiem jest na nie uczciwie odpowiedzieć. Na początek, tabela:

Monitorowanie: Lead360 Google
Google Ads TAK TAK
SEO TAK NIE
Direct / (none) TAK NIE
Facebook / Twitter / Inne TAK NIE
Numery graficzne (display) TAK NIE
Media offline TAK NIE
Numery telefoniczne Lead360 Google
Trwałe TAK NIE
Mogą być własnością firmy TAK NIE
Mogą być z konkretnej strefy (dla Google – jeżeli są dostępne) TAK TAK
Mogą mieć określony wygląd TAK NIE
Funkcje Lead360 Google
Nagrywanie rozmów TAK NIE
Integracja CRM TAK NIE
Narzędzia sprzedawców TAK NIE

Omówmy teraz najważniejsze kwestie:

  1. Usługi dla konwersji telefonicznych Google faktycznie obsługują wyłącznie kampanie Google Ads, a Lead360 działa zawsze i monitoruje wszystko. Jeżeli chcecie wiedzieć czy dzwonią do Was także ludzie trafiający na waszą witrynę z kampanii na Facebooku, SEO, wejść bezpośrednich etc., to musicie mieć niezależne narzędzie.
  2. Lead360 może monitorować każdy i dowolną liczbę różnych numerów telefonicznych umieszczonych na Twojej firmowej witrynie, a Google nie. Dlaczego to ważne? Przyjmijmy, że Twoja strona WWW ma obsługiwać dwie osobne grupy klientów – najczęściej spotykany podział jest na nabywców biznesowych i prywatnych. Te dwie grupy są obsługiwane przez różne zespoły i mają własne kanały kontaktowe. Co logiczne, chcesz żeby system monitorowania połączeń także rozdzielał te dwie grupy i odpowiednio rotował numerami do nich w ramach prowadzonego monitoringu. Aktualnie, tylko Lead360 da Tobie dostateczną swobodę w doborze numerów i konfiguracji kampanii, żeby zrealizować ten cel, gdyż usługa Google obsłuży tylko jeden numer.
  3. Lead360 daje dużą kontrolę nad prezentacją numerów telefonicznych jakimi będziesz się posługiwać, a usługi od Google praktycznie żadnej. To istotne, bo wygląd numeru telefonicznego ma wpływ na poziom konwersji. To proste: jeżeli mieszkasz w Krakowie, to do dostawcy usług lokalnych zadzwonisz na numer ze swojej strefy. Jest to na tyle istotne, że pozwalamy w Lead360 dokładnie określać jakie pule numerów mają być wykorzystywane do działania. Mało tego – możesz wybrać numery o określonych cyfrach lub zawierających konkretną sekwencję cyfr. W końcu spójność i wizualna prezentacja też mają znaczenie;
  4. Numery z Lead360 możesz zachować nawet po zakończeniu umowy. Możesz je przenieść do innego operatora telefonii stacjonarnej;
  5. Lead360 gwarantuje wyłączność numerów. Tak jak w punkcie wyżej – Lead360 działa jak zwykły operator telekomunikacyjny. Tak długo jak trwa umowa – numery są twoje i tylko twoje. Nawet jeżeli zakończysz z nami współpracę – okres karencji jest naprawdę długi. Jeżeli korzystasz z usług Google, to w końcu może zdarzyć się Tobie przykra niespodzianka: ktoś kto zapisał Twój numer trafi do innej firmy, jeżeli na niego zadzwoni. Okres zamrożenia numeru dla Ciebie w Google to 60 dni od dnia nawiązania połączenia.
  6. Konwersje monitorowane w Lead360 widać też w Google Analytics, a nie tylko Google Ads. To zapewne ważne dla osoby, która w Twojej firmie odpowiada za projekt witryny i treści na niej. W końcu – tam też będą widoczne inne konwersje, z formularzy i masz prawo chcieć swobodnie porównywać ich działanie.
  7. Usługa Google nie ma dodatkowych funkcji, bez których może być niewystarczająca dla większej firmy. Jeżeli odbierasz sam – to w porządku. Ale jeżeli połączenia telefoniczne ma już odbierać zespół pracowników – to bez funkcji nagrywania rozmów, prowadzenia notatek – utrzymanie jakości obsługi może być naprawdę trudne. Nie ma problemu też, aby usługa była zintegrowana z CRM (tak jak profesjonalna telefonia VoIP). Sam Lead360 oferuje też narzędzia dla sprzedawców, do tagowania i komentowania rozmów.

Reasumując, trudno nawet powiedzieć jednoznacznie, że Lead360 konkuruje z tym co robi Google. Różnice są po prostu zbyt duże. Lead360 mierzy wszystko co tylko można jeżeli chodzi o konwersje telefoniczne – taki jest cel tej usługi. Google już nie.

Czy nie można mierzyć tego ręcznie?

Przed call tracking, mierzenie połączeń telefonicznych było dość trudne i firmy stosowały wiele trików, żeby zdobyć wiedzę o konwersjach telefonicznych. Oto kilka z nich:

  • Numer telefonu jest dostępny tylko na popupie, który jest wywoływany przyciskiem z napisem “Zadzwoń”. Kliknięcie w przycisk jest czymś, co łatwo wychwycić w Google Analytics;
  • Numer telefonu jest klikalny – na smartfonie dotknięcie go wywołuje dialer systemowy, a na desktopie – dowolną wykrywaną aplikację do dzwonienia. Bywa, że numer jest wyświetlany jedynie użytkownikom mobilnym – bo rozmowa jest fizycznie możliwa dla teoretycznie 100% z nich.

Po pierwsze: żadna z tych metod nie pokaże nam, że połączenie telefoniczne faktycznie zostało wykonane. W pierwszym przypadku – będziemy mieli pewność, że ktoś kliknął przycisk. Ale czy na pewno zadzwonił? I czy uda nam się sparować dane dotyczące kliknięcia z wykonanym połączeniem telefonicznym? Jeżeli tak – to ile taka ręczna robota będzie nas kosztować czasu?

W drugim przypadku natomiast mocno ograniczamy naszą skuteczność. Co jeśli nasza usługa to np. szkolenia online dla firm? W pewnych przypadkach i branżach telefon jest pierwszym narzędziem za jakie chwyta użytkownik. Zależy nam na tym, żeby był jak najlepiej widoczny. A nabywcy z sektora B2B do nawiązywania kontaktu z firmami podchodzą metodycznie – desktop ma naprawdę kluczowe znaczenie dla firm!

Lead360 pozwoli nam zrobić numer telefonu centralnym elementem widocznym na stronie (“Zadzwoń po ubezpieczenie!” lub “Zamów kredyt natychmiast”) i nie pominie żadnego połączenia.

Podsumowanie

W przypadku analityki nie warto iść na skróty. Jeżeli będziemy tolerować szare strefy w naszym planie, to ani nie będziemy wiedzieć czy na reklamę nie wydajemy za dużo, ani nie osiągniemy takiego wyniku sprzedażowego jaki byśmy mogli.

Lead360 może działać w tle, dostarczając dane o połączeniach do usług, z których i tak już korzystamy. Zmierzy wszystkie konwersje telefoniczne, na każdy numer i pozwoli nam prowadzić takie działania reklamowe jakie tylko chcemy – bez ograniczeń.

Jeżeli wiemy, że możemy mieć tę wolność i swobodę za w ramach niewielkiego abonamentu, a nasz czas też przecież ma swoją cenę – czy warto w ogóle stosować jakiegokolwiek triki i obejścia?