Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Odbieraj precyzyjnie i tyle ile możesz (z call tracking)

Dla sklepu internetowego, telefon to narzędzie szybkiej i precyzyjnej komunikacji samego dna lejka zakupowego. Dzwonimy po ostatnie, kluczowe detale: transport, montaż, ubezpieczenie, wsparcie, całkowite koszty, wolne terminy realizacji.

Wykorzystaj tę wiedzę. Wyeksponuj na swojej witrynie telefon tak, żeby odpowiedzieć na te potrzeby i jednocześnie – nie polec pod natłokiem połączeń. Wykorzystasz w tym celu usługę call tracking i swobodę projektową, jaką ona umożliwia. Co to oznacza w praktyce?

  1. Telefon eksponujemy tylko przy wybranych produktach. Nie każdy potrzebuje wsparcia rozmową telefoniczną przy sprzedaży. Nie każdy jest dość marżowy, żeby ponosić nakłady na telefoniczne wsparcie sprzedaży;
  2. Telefon wykorzystujemy do wsparcia finalizacji transakcji. Nie chcemy marnować cennych roboczogodzin na trywialne zgłoszenia, na które odpowiedzi są dostępne na stronie.

Call tracking jest punktem wyjścia do stosowania telefonu jako wsparcia sprzedaży w sklepie internetowym. Lead360 pokaże Tobie, czy rozmowa telefoniczna poprzedziła zakończenie transakcji przez koszyk. Zobaczysz, ze stron jakich produktów najczęściej  były nawiązywane połączenia. Dowiesz się, czy częściej kupują osoby odwiedzające sklep dzięki kampaniom w mediach społecznościowych czy przez Google Ads. Bez tego systemu faktycznie nie masz możliwości sprawdzić, czy Twoje działania mają sens i są rentowne. Przede wszystkim jednak…

Call tracking pomoże zyskać konwertujący ruch.

Nie wszystkie połączenia telefoniczne są jednakowo cenne. Najważniejsze są te, które poprzedzają lub finalizują sprzedaż. Nasza usługa pozwala z gąszczu połączeń wyławiać właśnie te.

To punkt wyjścia i pierwszy filtr pozyskiwanego ruchu. Chcesz pozyskiwać wizyty użytkowników o najwyższym prawdopodobieństwie dokonania zakupu. Wszystkie inne metody jakie wskażemy w tym artykule to krok drugi.

Tarcza. strzał w 10, Lead360 pomaga zbierać leady i optymalizować działania digitalowe Optymalizacja Lead360 na sprzedaż dla e-commerce (use case / idea)

Jak mierzyć konwersje telefoniczne dla konkretnych kampanii Google Ads, żeby ostatecznie optymalizować nasze działania reklamowe tylko na te, które prowadzą do sprzedaży? Dla e-commerce, gdzie od ruchu telefonicznego ważniejszy jest wynik – na szczęście bardzo prosto.

Przeczytaj artykuł »

Umieść numer telefonu tylko na produktach, które go potrzebują.

Mało kto będzie potrzebował dodatkowych konsultacji przy zakupie podkładki gamingowej pod mysz (nawet tej za 500 zł), ale więcej osób może chcieć porozmawiać przed wrzuceniem do koszyka laptopa do gier za 10 000 zł.

Lead360 zadziała i wyłapie konwersje telefoniczne zawsze, bez względu na to gdzie i jak pokażesz numer telefoniczny, który monitorujesz.

Możesz umieścić telefon w każdym produkcie wybranej kategorii lub jedynie na konkretnych produktach. Integracja Lead360 z Google Analytics pozwoli najpierw włączyć telefon globalnie, a potem sprawdzić listę podstron odpowiedzialnych za większość połączeń.

Umieść numer telefonu w miejscu, gdzie szukają go użytkownicy.

…nawet jeżeli nie będzie on od razu dla nich widoczny. Pamiętaj, 80% internautów próbuje poradzić sobie z problemem samodzielnie – czytają dokumentację, pytania i odpowiedzi lub bloga. Kontakt telefoniczny nie jest potrzebny od razu. Udostępniaj numer z opóźnieniem, tylko na wybranych podstronach.

Jakie sprawy może chcieć wyjaśnić użytkownik? Montażu? Koszty i okna czasowe dostawy większych gabarytów? Kwestie ubezpieczenia delikatnych produktów (np. ceramiki)? Umieść numer telefonu w dopiero w tych zakładkach na karcie produktu. Usługa call tracking i tak prawidłowo wychwyci konwersję (czyli nawiązanie połączenia telefonicznego).

Umieść numer telefonu wtedy, kiedy szukają go użytkownicy.

Pewne problemy pojawiają się dopiero na etapie podsumowywania koszyka i przechodzenia do płatności (i wybierania rozmaitych, dodatkowych opcji – od ubezpieczenia, po transport etc.). Umieść monitorowany numer telefonu właśnie tutaj i skutecznie zmniejsz problem opuszczania koszyka.

Próbujmy dalej. Ktoś wydaje w Twoim sklepie poważniejszą gotówkę na wspomniany laptop do gier. Nie chcesz, żeby wszystko zniweczył dysonans pozakupowy.

Do określonego profilu nabywców (którzy np. dokonali zakupów na określoną kwotę, lub z wybranych kategorii) automatycznie wysyłasz mailing. W tej wiadomości umieszczasz monitorowany numer telefonu, gwarantujący natychmiastowe wsparcie w przypadku problemów technicznych.

Tak – taki numer też możesz śledzić w ramach call tracking. Dzięki temu łatwo też zweryfikujesz, czy kontakt telefoniczny to zabieg faktycznie pomagający ograniczyć problem zwrotów i reklamacji.

Pomyśl o użytkownikach mobilnych.

Zwróć uwagę jak wygląda strona desktopowa i mobilna marki Datera, korzystającej z Lead360:

Wykorzystanie call tracking pozwoli na swobodną ekspozycję numeru na Twojej WWW: na desktopie i urządzeniach mobilnych

Na ekranie komputera KONTAKT zawiera i numer i formularz. Na komputerze łatwo napisać wiadomość (choć 50% użytkowników i tak lubi dzwonić). Pisać zapytania na ekranie smartfona jest trudniej. Numer telefoniczny jest dotykalny i centralnie wyeksponowany.

Smartfony zwiększyły rolę dzwonienia w kontakcie z klientami. Z ekranu telefonu znacznie łatwiej zadzwonić po dodatkowe informacje, niż prowadzić dłuższą rozmowę na czacie lub pisać wiadomości przez formularz.

Badania prowadzone dla Google pokazały, że jedynie 4% użytkowników mobilnych NIE dzwoniło do firm, a blisko 40% robi to często lub bardzo często. Blisko połowa internautów wymaga telefonu, bo na stronie ofertowej brakuje jakiś informacji. Dzwonimy po szybki kontakt z człowiekiem, a 60% osób robi to właśnie już na koniec zakupów.

Wybranie telefonu i po prostu zadzwonienie jest najprostszą metodą interakcji z firmą dla użytkownika mobilnego.

Nie bój się telefonu

Lead360 to usługa oparta o telefonię VoIP. Da dodatkowe możliwości poradzenia sobie z dużą liczbą rozmów z niewielkim, lub wręcz jednoosobowym zespołem.

Lead360 oferuje dodatkowe funkcje telefonii i centralek VoIP pozwalających poradzić sobie z obsługą klientów.

Możemy zaproponować naprawdę wiele możliwości. Np. kierujemy połączenia naszych klientów na kolejki infolinii wirtualnej centrali, którą sami oferujemy. Najlepiej o wszystkich po prostu porozmawiać podczas prezentacji wideo. Poza samym call tracking doradzimy także w obszarze telekomunikacji. W efekcie, z Lead360 zyskasz wszystko co potrzebne do sprawnej obsługi telefonicznej.

Źródła danych:

https://blog.hubspot.com/service/customer-service-stats
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/click-to-call/