Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Lead360

Rozmowy w podróży, czyli call tracking i customer journey

Call tracking to technologia analizy źródeł połączeń telefonicznych. Jest ona fundamentem naszej usługi analitycznej Lead360, która oferuje faktycznie znacznie więcej wymiarów analizy połączeń telefonicznych. Jej funkcje są przydatne na praktycznie każdym etapie podróży klienta i w tym artykule chcemy Wam przedstawić jak.

Potrzeby

Jakich informacji poszukiwali w Google dzwoniący na Twój firmowy telefon? Lead360 oferuje narzędzia do analizy słów kluczowych, które pomogą firmie lepiej wyjść naprzeciw potrzebom potencjalnych klientów.

Lead360 i Google: integracja, czyli 2 sposoby na słowa kluczowe (use case / idea)

Pełna integracja Lead360 i Google Analytics jest bardzo prosta (po instalacji skryptu na monitorowanej domenie, która sprowadza się do wklejenia jednej linijki naszego kodu w odpowiednią sekcję pliku index) i obejmuje widoczność danych o połączeniach i słowach kluczowych w panelu informacyjnym Lead360 oraz widoczność i realizację celu (opartego o zdarzenie) w panelu Google Analytics / Ads. Jakie są efekty?

Przeczytaj artykuł »

Szukamy coraz więcej i częściej. Na znaczeniu zyskują złożone zapytania (tzw. long tail), których analiza może dać dobry wgląd w oczekiwania i potrzeby naszych klientów.

Co jeszcze możesz zrobić? Słuchać rozmów z klientami, korzystając z wbudowanej w Lead360 usługi nagrywania i odtwarzania całych rozmów. Większość klientów biznesowych dzwoni na każdym etapie drogi zakupowej (w tym 49% już na pierwszym). To efekt ich bardziej metodycznego podejścia do realizacji zakupów i zaangażowania większej liczby osób w ten proces, z których każda ma przypisane sobie zadania. 90% nabywców biznesowych powtarza praktycznie każdy etap tej drogi przynajmniej raz. Dzwonią także nabywcy prywatni, dla których rozmowa jest najwygodniejszym krokiem kontaktu po wyszukiwaniu mobilnym (jedynie 4% badanych dla Google osób nigdy tego nie robiło).

Analiza słów kluczowych i rozmów z klientami to nie wszystko. Lead360 oferuje wiele możliwości tagowania (oznaczania) prowadzonych rozmów z systemu własnoręcznie definiowanych klasyfikatorów. Pomogą one ocenić temat rozmów przy większej ich liczbie. Rozmowy można także oceniać. Pracownicy mogą to robić dzięki specjalnym, wyskakującym okienkom, otwieranym automatycznie przez Lead360 przy każdym połączeniu przychodzącym.

Korzystaj z systemu klasyfikatorów i tagów dostępnego w Lead360. Twoi handlowcy mogą potem oznaczać przeprowadzone rozmowy jako “prośba o ofertę” lub “szybkie pytanie”. Słuchaj nagranych rozmów – będziesz wiedzieć jakie są najczęściej powtarzane “szybkie pytania” i o co proszą osoby chcące już uzyskać ofertę. To ty decydujesz jakie będą te tagi.

Poszukiwanie

Integracja z Google Analytics oznacza, że możemy monitorować połączenie telefoniczne nie tylko jako ostateczne narzędzie konwersji, ale krok poprzedzający zakup zrealizowany innym kanałem.

Dzięki Lead360 łatwo dojdziesz gdzie na Twojej witrynie internetowej umieścić numer telefonu, żeby był jak najlepszym wsparciem dla użytkowników na tym etapie. Usługa daje pełną swobodę w zakresie ekspozycji monitorowanego numeru na firmowej witrynie, byle był umieszczony na stronie w formie tekstowej (warto pamiętać, że dzięki systemowi statycznemu Lead360 monitoruje też numery drukowane lub umieszczone na grafikach).

Pamiętaj: blisko połowa użytkowników dzwoni do firmy, bo nie mogła znaleźć na witrynie istotnych dla siebie informacji. Lead360 pokazuje stronę, która była otwarta przed nawiązaniem połączenia.

Odbieraj, analizuj i poprawiaj treści na firmowej witrynie. Ułatwisz życie i klientom i sobie.

Decyzja i zakup

Telefon jest skutecznym narzędziem komunikacji z klientami znajdującymi się u dołu lejka sprzedażowego. Dla ponad połowy (60+%) telefon jest narzędziem kluczowym na etapie finalizacji transakcji.

Lead360 naprawdę lśni jako narzędzie szybkiego zwiększenia liczby wysokiej jakości leadów i transakcji. Dzięki niemu uruchomisz kampanie reklamowe, których celem jest konwersja telefoniczna. Leady telefoniczne są w przytłaczającej większości bardzo dobrej jakości. Zamiana nawet 50% z nich na zadowolonych klientów to realny wynik. 

Tarcza. strzał w 10, Lead360 pomaga zbierać leady i optymalizować działania digitalowe Optymalizacja Lead360 na sprzedaż dla e-commerce (use case / idea)

Jak mierzyć konwersje telefoniczne dla konkretnych kampanii Google Ads, żeby ostatecznie optymalizować nasze działania reklamowe tylko na te, które prowadzą do sprzedaży? Dla e-commerce, gdzie od ruchu telefonicznego ważniejszy jest wynik – na szczęście bardzo prosto.

Przeczytaj artykuł »

Obsługa posprzedażowa

Podziękuj za zakup. Upewnij się, że wszystko jest w porządku. Wyślij do klientów kampanię e-mail, oferując numer telefonu do szybkiego kontaktu, żeby mogli zgłosić ewentualne problemy. Połączenia na niego też można śledzić.

System statycznych numerów telefonicznych jest wykorzystywany do monitorowania połączeń z mediów offline, np. gazet i ulotek. Może być jednak stosowany online, wszędzie tam gdzie nie można zainstalować skryptu usługi. Stosuj call tracking w kampaniach e-mail, newsletterach i na zewnętrznych portalach.

Relacje

Posłuchaj rozmów, które zakończyły się sukcesem sprzedażowym. Sprawdź, jakie sprzedawcy przypisali im tagi i klasyfikatory. Sprawdź źródła i kampanie, jakie doprowadziły do rozmów, które zaowocowały sprzedażą.

Dzięki bogatym możliwościom konfiguracyjnym Lead360 i optymalizacji na konkretne kampanie, możesz prowadzić starannie zaplanowane kampanie posprzedażowe, cross-sell i up-sell.

Wykorzystaj cały nowy wymiar danych jaki otworzy przed Tobą Lead360, żeby wyjść z lepszą ofertą do swoich klientów. To, jak wykorzystasz zgromadzone w usłudze informacje ogranicza tylko twoja pomysłowość.